Jag använder nu en Thermaltake super orb med otroligt högt ljud
Om han tycker en SuperOrb är otroligt högljud ska han nog inte köpa en Delta fläkt..
Men byt till en Taisol med orginal fläkt det borde hjälpa en del!
Se också till att ha Artic silver kylpasta på prollen för bästa resultat!
Tekniknörd som gillar att träna.
February 10, 2001
Ni som tror att ni kan allt om Super orben, ni kan ju läsa detta ...
Jag hade en Super orb innan min nuvarande Taisol... Men en sak är säker... Super orben är kass om man inte har Articksilver pasta på.. När ajg inte hade det på min super orb så låg värmen på typ 72 grader i idle... men sen med pasta, så sjönk värmen till 42 grader..!
Och just nu ligger värmen på 40 grader.. efter en timma på internet! å jag har articsliver II pasta! Så orben suger lika mycket som Taisol isåfall...!
Tänk på det!
March 4, 2001
2001-05-18 17:11, skrev Lening:
Ni som tror att ni kan allt om Super orben, ni kan ju läsa detta ...Jag hade en Super orb innan min nuvarande Taisol... Men en sak är säker... Super orben är kass om man inte har Articksilver pasta på.. När ajg inte hade det på min super orb så låg värmen på typ 72 grader i idle... men sen med pasta, så sjönk värmen till 42 grader..!
Och just nu ligger värmen på 40 grader.. efter en timma på internet! å jag har articsliver II pasta! Så orben suger lika mycket som Taisol isåfall...!
Tänk på det!
Hum du kan inte på något sätt få mig att tro att en superorb ens kommer i närheten av taisolen prestanda med eller utan AS2....:razz:
Iförsej har Superorben fått mycket onödig skit.. men den är ingen höjdar kylare.. inte i samma klass som Taisol kylaren i alla fall..
Ja jag har också hört att fläktarna låter jävligt.. men det kan väl inte vara mer än en Ys-tech (36db) eller?
March 4, 2001
Och en sak till, s-orben Suger med stort S...den e verkligen värdelös och har inte fått någon onödig skit...den e verkligen dålig, låter mycket och kyler som en standardkylare...
Har du testat den eller?
För den lär kyla rätt mycket bättre än en standard kylare i alla fall!
Kolla på Tomshardwares kylar test.. jag skulle inte vilja kalla det dålig kylförmåga..
[ Detta inlägg ändrat av Anton 2001-05-18 23:17 ]
3 Guest(s)