July 18, 2002
Ja har xp2000+ cpu och tänkte tjacka ny cpu fläkt.. har bra luft i chassit.. 3st chassi fläktar som snurrar.. på en meditower black cheiftek
Vad är den bästa cpu fläkten som jag kan ha ;P? Har mooney så det e lught.. 😉 sitter på en halvtaskig taisol fläns med ethermax fläkt.. ca 58 grader i spel.. 52-55 i windows...
August 9, 2001
En Alpha 8045 är väl bland de bättre som finns? Dom kyler bra med en Papst 12dB fläkt som ju inte är det fetaste du kan få i fläktväg precis så om du sätter på en fläkt med lite mer flås i än en sådan Papst så borde den kylflänsen kyla riktigt bra, dyr är den också med pengar har du ju sa du
July 18, 2002
jarå pengar e nemas problemas.. men sa MOBO ASUS A7V266-E
den verkar inte vara supportad av Alphan .. verkar vara som man skulle få slipa på den eller liknande för en transistor var i vägen.. ": The PAL8045 will fit the A7V266-E board without modification. However, it will contact one of the board's capacitors, POSSIBLY damaging it. Rounding an edge of the base with a DREMEL or other tool could be a possible solution. This would, however, make you heat sink non-returnable. Due to these issues, we consider the use of the PAL8045 on this board a "Use at your own risk application." <-- Läs det där.. så e inte så säker på om jag vågar göra d.. får nog gå på Julmunds råd.. en AX.. vet ngn den lämpligaste fläkten till den.. helst inte tok ljud men jag vill ha bra resultat om jag säger så 😉 ska endå köpa cheiftek dämpnings mattor..
1 Guest(s)