November 10, 2002
Hey!
Jag spelar ganska mycket och då använder jag ventrilo till att prata med dom jag spelar med, Men nu på senaste tiden har det hänt något.
Oavsett om jag sitter med högtalare/headset/inget alls så hör dom andra i ventrilo mitt ljud, såsom musik/msn dingande/diverse windows ljud och när jag håller in "push to talk button" så låter ljudet 1000gånger värre och brusar hur mycket som helst enligt dom andra jag försöker pratar med på ventrilo.
Detta problemet bara uppstod helt plötsligt, Jag vore väldigt tacksam ifall någon kunde lösa mitt problem, Troligtvis är det bara någon slags inställning men jag har försökt kollat över det mesta och jämnfört med andras inställningar.
Tacksam för svar
Mvh Patrik
January 15, 2004
Nu vet jag inte riktigt hur ventrilo funkar längre så jag kanske är helt ute och cyklar.
Det råkar inte vara så att ni har valt stereomix som inspelningskanal istället för enbart mikrofonen?
Detta kan kollas genom att i volymkontrollen välja Alternativ->Egenskaper->Inspelning->[se till att de vettigaste ljudkällorna är iklickade]->Ok.
Nu ska alla inspelningskällor visas och ni kan se så ni vekligen har mikrofon valt som ljudkälla.
2 Guest(s)