August 14, 2001
Fått ordning på datorn nu, vet ej varför den vägrade starta förut. Men blir i alla fall att fixa operativsystem snart, har ett Asus A8N-SLI Deluxe, med inbyggd Silicon Image Raid-kontroller från boot m.m. Har 2st Samsung 300gb diskar, inköpta vid samma tilfälle, som jag tänkte köra raid 0 på, men är lite osäker nu, hur pass stora är riskerna att det händer något, nu menar jag inte att all data försvinner om ena disken pajar, eller att jag måste ha samma kontroller om nuvarande går sönder och så, det är jag medveten om. Men är det några risker att det blir mjukvarufel så all data försvinner och så? eller är de risker som finns (som utöver det som gäller med en disk) att om ena disken pajar försvinner all data?
Tänkte samtidigt köra 2x120gb i raid 1 med viktigare saker, typ som egna dokument, loggar, bilder och musik, sånt man personligen lagt ner lite tid på.
Så min fråga helt enkelt, bortsett från att all data försvinner om ena disken pajar, är det något mer som kan bli fel jämfört med att köra hårddiskarna var för sig, med RAID 0?
1 Guest(s)