August 16, 2003
jag tycker 120*C låter alldeles för mycket :S
kan man inte sänka? skulle kännas bättre att ha den på 100
den blir 105-120*C när jag spelar FarCry med allt på max 😀
jag fattar inte hur den kan bli så varm, har inte klockat en MHz och det är ett Leadtech med fet koppar kylare, dålig pasta eller mäter fel kanske?
ska montera vattenkylning dedikerat till grafikkortet och Vmodda och sådant senare.
frågan var altså hur man om man kan ändra throttle temperaturen.
August 16, 2003
Loggo wrote: Högerklickar på skrivbordet, välj egenskaper, klickar dig fram till nvidia fliken och på temperature settings så kan du välja värde för throttling.
mja, hade det varit så enkelt så hade jag inte skapat tråden, jag skapade tråden mycket för att det inte gick att göra så, har du testat att ändra själv? fältet går ju att markera precis som om man kunde skriva in ett nytt värde, men inte får jag dit några nya siffror, har testat både med siffror och piltangenter fortfarande 120*C
Hakkas wrote: Mäter fel eller så är den full med skit. Rensa fläkten och flänsen.
jag kunde nästan spegla mig i den så lite dam var det.
December 24, 2002
Hm, det funkade faktiskt inte, måste vara en bugg i de nyare drivrutinerna. När jag hade ett 6800GT så gick det ändra där, för jag ställde alltid ner den till 100 då, men sen jag köpte mig ett 7800 har jag inte brytt mig om det. Testa med några äldre drivrutiner så ska det gå.
August 16, 2003
EliXyR, 120C kan inte vara bra, det kom ju dessutom upp att den behövde throttla ner.
fläkten ja, ska tänka på det till nästa gång.
dock så kör jag vattenkylning på grafikkortet nu. (vattenkylning dedikerad till grafikkortet 😀 )
det står att vissa av AMD Athlon XP Procesorerna klarar 85 - 90 - 95 grader jag tror att dent ar skada av det, 120 C kan inte vara bra, det är ju ännu högre inne i själva kärnan.
August 16, 2003
när kortet når den temperaturen så klockar kortet ner sig för att undvika att ta skada.
jag fick artifacts när kortet gick varmt, och när man ska klocka kortet kraftigt då kan det inte vara bra.
jag fick ju upp att kortet hade nått 120C och hade blivit nerklockat trots att jag inte hade klockat en MHz då.
nu sitter jag på ett Ultra BIOS och har klockat vidare
20% på core och 16.6% på minnet
2 Guest(s)