June 6, 2006
Tjena , jag har lite problem för jag kan inte ändra volten till cpu eller minnen i BIOS så jag skulle vilja ha ett program som man ändrar de i windows ..
CPU : AMD Athlon 64 3000+
Minnen : 1024mb kingston Pc3200
Jag har [Pheonix - AwardBIOS CMOS Setup Utility]
Tacksam för svar snarast
July 24, 2003
Volt=Namnet på den enhet som man mäter spänning i. Med andra ord det heter spänning.
På det kortet så skall det finns under "Overclocking Features" menyn i bios där du skall kunna ställa CPU VID osv.
Om inte annat så kanske du har en anna biosverison, uppdatera i så fall om du finner en annan.
July 24, 2003
GoesHs wrote: Okej då får jag rätta mig volt : Spänning 😉 hmm , okej . men jag kan inte flasha bios 🙁 så jag skulle behöva något hjälp program isf .. nån länk till något sånt ?
Varför skulle du inte kunna flasha bios?
Det finns clockgen på cpuid.com för att ställa in på vissa kort. Även program som 8RDAvcore osv.
http://www.cpuid.com/download/.....ockGen.zip
välj redan rätt klockgenerator, jag tror att det är ICS 9514XX
July 24, 2003
GoesHs wrote: Aja dedära förstod då inte jag mig på , inte min polare heller :S i SysTool kan jag ändra spänningen från 1.400v till 1.450v , finns det inget annat program man kan göra så fast man gör en profil som aktiveras direkt man startar windows ? för skulle vilja ha de så ..
Clockgen som du fick förklaring till också? Tanka och starta, sen konfigurera det, för mer info läs på siten givetvis så får du väl hoppas att det fungerar.
June 6, 2006
för när jag ska köra med HTT på 250 så vill sig inte den , när jag körde på 230 med original spänning (1.400v) så ville den inge mer men då höjde jag spänningen i Systool till 1.450v och då kunde jag komma upp å köra i 244 HTT , så jag tänkte att om jag ska öka HTT´n mer så lär jag ha mer spänning
April 13, 2004
GoesHs wrote: för när jag ska köra med HTT på 250 så vill sig inte den , när jag körde på 230 med original spänning (1.400v) så ville den inge mer men då höjde jag spänningen i Systool till 1.450v och då kunde jag komma upp å köra i 244 HTT , så jag tänkte att om jag ska öka HTT´n mer så lär jag ha mer spänning
Har du sänkt htt multipeln till 3x?
October 16, 2004
June 6, 2006
okej , men om jag sänker multipliern så går inte mhz´n ner då ? för som jag har förstått så var de såhär , HTT*Multiplier = mhz .. men som jag har nu da . HTT : 244 , Multiplier : 9*. 244*9 = 2196mhz , och de stämmer faktiskt.
Så om jag sänker multipliern borde ju mhz gå ner ?
October 16, 2004
2 Guest(s)