July 28, 2004
Jag har en mini bärbar dator med max upplösning på 1024X578 också har jag trådlöst bredband från tele2 till den, men nu är det så att för att starta internet så krävs det att man startar ett program men det kräver att det körs i minst 800X600 och jag kan inte ändra upplösningen i "properties".
Så jag undrar om det finns nåt program som kan tvinga fram en ny upplösning (om det nu e bra) eller finns det något sätt att undgå att starta programmet som sätter igång nätet?
June 2, 2009
Jag har inte provat detta, men det var iaf vad jag hittade med en snabb google.
Det verkar som sagt vara möjligt att emulera en högre upplösning:
http://wiki.eeeuser.com/resolu.....ling_in_xp
Rapportera hur det går.
/Woundead
June 11, 2001
Det verkar lite konstigt då 1024x578 inte är en korrekt upplösning, det borde vara så att det är 1024x768.
Att ditt program inte klarar detta låter som rent fel i installationen då telia knappast säljer ett program som inte klarar 1024x768 och dessutom kräven minst 800x600 i upplösning. Visserligen är dom urblåsta, men jag tror inte ens dom är så korkade.
Program som simmulerar större upplösningar finns en hel del och finns ofta i grafikdrivrutinen även. Dvs du kan köra en större upplösning på en lägre och däför så flyttar sig bilden när du kommer ut i kanterna.
Men kolla först programmet. Verkar vara något fel i installationen.
1 Guest(s)