October 8, 2006
Hej!
Har ett cooltk ct600W nätagg och undrar en sak om dess kablar osv. Har ett ATI radeon 1950pro grafikkort som kräver en 6pins strömsladd, denna finns på nätagget så jag har kopplat in den. Nu undrar jag eftersom jag funderar på att köpa ett 9800gtx hur jag ska koppla sladdarna till den. Eftersom mitt nätagg har 3st strömkontakter 6pin, 8pin och 10pin så har jag ingen aning om hur jag ska koppla sladden till en 9800gtx som har 2st 6pins anslutningar...
Någon som har en aning, kanske kan länka till hur en sån sladd som behövs (helst på kompletts hemsida
October 8, 2006
ok. Tror du att det blir sämre prestanda ifall man ansluter med en molexkontakt (i nätdelen) ist för 6pins-kontakt i båda ändarna?
alltså ifall det strömtillförseln blir för svag lr liknande?
Nu såg jag att det finns en fyrapins, sexspins och en åtta pins-kontakt, och inte 6,8,10 pins som jag sa innan, ursäkta för misstaget.
October 8, 2006
okey, tackar. Nu när jag kollar på mitt nätagg så ser jag att jag bara har molexuttag som är hanar (om du förstår), så då är frågan hur man ska koppla då, jag menar det måste väl vara en honkontakt för att det ska passa...
här är en bild på nätagget:
http://www.cooltek.se/index.ph.....ew=product
2 Guest(s)