July 18, 2002
Jag har tidigare skrivit hit om mitt major datorproblem, nämligen att burken hänger sig på oväntade ställen, helt omotiverat (fast nu har jag märkt att det bara händer när man kör "stora" program som tex Wavelab eller Fotobutiken). Nu kom jag på vad det kanske kan vara för fel... Jag monterade ju datorn själv och när jag monterade processorn (som var boxad) så använde jag inget kylpasta eftersom det inte stod nånting i manualen om det. Men, kanske behöver jag det iallfall? Vad tror ni?
August 14, 2002
July 18, 2002
ok, inte processorn alltså. minnena... hmm.. kan de vara av ett märke som inte är kompatibla med resten av utrustningen kanske... Fast det är ju helt knas att datorn funkar fint när man bara använder den tex att surfa o kolla DVD mm.
Jag har ju väldigt mycket ledigt på samtliga partitioner så det är nog inte nåt sånt heller...
Kan det vara så att det är någon kontakt felkopplad någonstans? som jag satt fel på +/- vid monteringen? Spelar sånt nån roll?
August 26, 2002
tb3030 wrote: tjaa... jag vet inte om det var kylpasta, men en svart mjuk fyrkant... typ... Någon annan som monterat en Northwood P4 1.8 (boxed)? La ni pPreå mer pasta?
Precis så gjorde jag när jag monterade min P4:a Enligt Skiroy så ska man ta bort den lilla fyrkanten den är visst till för att skydda o hålla ren flänsen tills man sätter fast Prollen!!! Så jag lånade en klick kylpasta av Skiroy o satte tillbaka flänsen. (fick rengöra utav bara he****te innan jag satte kylpastan) :bgrin:
August 7, 2002
Th@ViP wrote: [quote=tb3030]tjaa... jag vet inte om det var kylpasta, men en svart mjuk fyrkant... typ... Någon annan som monterat en Northwood P4 1.8 (boxed)? La ni pPreå mer pasta?
Precis så gjorde jag när jag monterade min P4:a Enligt Skiroy så ska man ta bort den lilla fyrkanten den är visst till för att skydda o hålla ren flänsen tills man sätter fast Prollen!!! Så jag lånade en klick kylpasta av Skiroy o satte tillbaka flänsen. (fick rengöra utav bara he****te innan jag satte kylpastan) :bgrin:
ehh... den lilla fyrkanten e en budgetersätting av den "kletiga och krångliga kylpastan".... kylpastan e svår om man e en noob... vet inte hur mkt man ska ha m.m... så att... den svartafykanten funkar utmärkt tills man ska klocka...
July 18, 2002
Eftersom temperaturen inte är särskilt hög så verkar det inte vara processorn det är fel på. Men jag funderar på om det kanske är monteringen av tempmätaren det är fel på, så att den visar fel? Jag var ju inte speciellt proffsig när jag helt enkelt lade dit sensorn liksom bredvid processorn 🙄 . hmm, skall nog ta och montera om det där... men vet någon hur man fäster sensorn? skall man limma fast den på nåt sätt? :bok:
December 2, 2001
tb3030 wrote: Eftersom temperaturen inte är särskilt hög så verkar det inte vara processorn det är fel på. Men jag funderar på om det kanske är monteringen av tempmätaren det är fel på, så att den visar fel? Jag var ju inte speciellt proffsig när jag helt enkelt lade dit sensorn liksom bredvid processorn 🙄 . hmm, skall nog ta och montera om det där... men vet någon hur man fäster sensorn? skall man limma fast den på nåt sätt? :bok:
den ska ligga precis bredvid coren, fästa den går väll bra att göra med lite kylpasta
1 Guest(s)