October 13, 2001
Tjeena.
Jag behöver lite hjälp av er 😎
Jag har ett 6200 grafikkort, och kör min 17" tft på vga utgången och min LG projektor på DVI utgången. Klonar bilden och visst jag får bild på båda skärmarna.
MEN det är bara 1 av skärmarna som kan visa film, den andra skärmen visar bara svart så fall. ETT alternativ är att köra helskärms video på en utav skärmarna men det vill jag inte göra. Vill ha båda skärmarna att visa exakt samma bild och båda skall kunna spela upp film osv.
---EXTRA--- dock mkt bra om det funkar
"Men nu skulle jag vilja använda mig av en 3e skärm på svideo utgången som skall göra exakt samma saker som de övriga 2st. Går det att ordna ?"
Vad behövs för något för att fixa detta. Nr 1 prioritet är att få både vga och dvi att fungera på samma saker då. Extra är att om man kan få s-video att också fungera samtidigt !
behöver jag byta grafikkort då nvidia suger på detta ? eller finns det någon patch. hjälp mig... 😕
August 9, 2005
Det är väl beroende på mjukvara? Jag har nvidia hemma och ati på jobbet, då båda är det bara att gå in i inställningar för kortet och välja hur man vill ha det.
Nu sitter jag på jobbet, så jag kan inte kolla exakt, men svårt ska det inte vara. Det heter väl "control center" eller nåt, och finns med när du högerklickar på skrivbordet.
1 Guest(s)