February 28, 2005
har du kollat in denna sida? bara välja ditt kort o ladda ner BIOS.
August 16, 2003
för framtiden så finns BIOS till så gott som samtliga grafikkort på denna sida: http://www.mvktech.net
November 18, 2003
Nevil wrote: Nope.. Kollade den nu.. O BIOS:en till de kortet ja ville ha fanns inte med.. Men löste det på annat sätt.. som ni ser i sign.. Har ja just nu ett 9800GT OC.. =) tråd kan låsas.. =)
Flashade du ditt 8800gt med 9800gt bios? det ska väl inte fungera eller? 😮
August 16, 2003
Mean Machine wrote: Efter att ha haft fem stycken, varav fyra gick sönder på grund av inadekvat kylning tycker jag mig ha rätt att kalla korten för skräp.
det är inte kylarens fel då istället för kortets? MSI hade ju en fin kylare till exempel (lite synd att den inte täckte minnena/knappt fanns någon plats till att sätta dit egna)
November 18, 2003
Mean Machine wrote: Efter att ha haft fem stycken, varav fyra gick sönder på grund av inadekvat kylning tycker jag mig ha rätt att kalla korten för skräp.
Mycket konstigt, mitt fungerar skitbra och med fläkten på 40% så är högsta tempen runt 70C medans om jag ställer upp fläkten på högsta så är tempen under load ca 60C, det tycker jag är helt ok iallafall 🙄
February 12, 2003
Poontus wrote: det är inte kylarens fel då istället för kortets? MSI hade ju en fin kylare till exempel (lite synd att den inte täckte minnena/knappt fanns någon plats till att sätta dit egna)
Så kylaren tillhör inte kortet? Om man har en sunkig referensdesign med en sketen kylare bör man förvänta sig att kortet säljs i det utförandet.
August 25, 2004
Snowman89 wrote: Mycket konstigt, mitt fungerar skitbra och med fläkten på 40% så är högsta tempen runt 70C medans om jag ställer upp fläkten på högsta så är tempen under load ca 60C, det tycker jag är helt ok iallafall 🙄
Referensdesign har ja.. tror ja.. det ser iaf ut exakt som Asus 9800GT TOP 512Mb kortet med den stora kopparkylaren med fläkt.. Iaf..
Hur ställer du fläkthastighet m.m?.. finns inga såna inställningar för mig.. :S
Iaf.. Ja.. Ja har flashat kortet med Albatron BIOS (Tror ja de va iaf.. ) ändrade lite inställningar i nå program först (kommer inte ihåg namn på programmet) sen e de bara o flasha.. Sålänge de e G92 kärnan och 512Mb..
August 16, 2003
Mean Machine wrote: Så kylaren tillhör inte kortet? Om man har en sunkig referensdesign med en sketen kylare bör man förvänta sig att kortet säljs i det utförandet.
men om man har en ordentlig kylare som vissa tillverkare säljer kortet med, är det fortfarande skräp?
för övrigt så tycker jag att dom flesta referenskylarna genom åren har varit skräp med för höga temperaturer.
Tycker nog det säger mer om dej som användare än kvaliteten på korten.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 25, 2004
emokid wrote: Detta har jag missat helt. Går det flasha en 8800gt till 9800gt alltså? Men, vad blir den mer detaljerade skillnaden? Vilket 8800gt behöver man? Finns det fler i 8800 serien man kan flasha?
Japp.. Det går.. Men bara så länge du har G92 kärnan och 512Mb minne på kortet.. och referensdesign tror jag.. vet inte riktigt.. Jag försöker fortf. få tag i Asus Gf9800GT TOP Bios.. Finns varken på mvktech eller de andra stället nån skrev här uppe nånstans.. =/
Verkar inte som nån köper de kortet?.. Eller har ork/kunskap att dumpa BIOS:et.. =/
April 13, 2007
Har du mätt någon prestanda skillnad? Hur vet man om det är G92?
edit:
Kollade runt lite.. Det är alltså ingen skillnad på 8800gt och 9800gt. Bara högre frekvenser, men det kan man väl göra genom oc?
Läste att man kan se skillnad genom att 55nm har stöd för hybrid-sli. På prisjakt.se är det inte någon i 8800-serien som har det, och bara 2st i 9800-serien.
1 Guest(s)