Ang Western Digital Extern HDD My Book World Edition LAN|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ang Western Digital Extern HDD My Book World Edition LAN
fireball
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 221
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 16, 2007 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

:bok: Hej jag skrev till Western Digital och fråga om denna
Western Digital Extern HDD My Book World Edition 320GB (LAN / USB 2.0)
funkar på win vista och då fick jag detta svar

The software provided does not work under Vista, but the drive can be mapped over a LAN under Vista 32 and 64 bit. If you are not using the drive for remote access you do not need the Mionet software. If you go to My Computer, click on Tools, map network drive, by default the MyBook is Z. Click on browse, Network place, Microsoft Windows Network, Workgroup or Mshome and there you should see the MyBook with the shared folder name public and then you click OK and it will show as a Network drive in My Computer and can be used.

om jag har fattat det rätt så kan jag fortfarande koppla in den till min trådlösa router och söka efter den som dom skrev

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1137372
May 16, 2007 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan du ansluta diskar som nätverksdiskar i routern så bör det fungera som de skriver..

fireball
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 221
1137461
May 17, 2007 - 6:14 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har hört att uppstarten blir betydligt slöare när man har en extern hd in kopplad med usb men blir det samma problem när man har den kopplad via nätverket? och hur gör man för att formatera om den till ntfs?

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1137558
May 17, 2007 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

fireball wrote: Jag har hört att uppstarten blir betydligt slöare när man har en extern hd in kopplad med usb men blir det samma problem när man har den kopplad via nätverket? och hur gör man för att formatera om den till ntfs?

Jag märker ingen skillnad på om jag inte har några externa diskar, diskar anslutna med usb eller eSATA.

Självklart ska man ha startart diskarna innan man startar datorn, annars få bios vänta på att dom initierar, men det gäller bara hårddiskar i kabinet, inte usb-pinnar. Samma sak inträffar även om du sätter i en CD/DVD då datorn kollar om den finns i, då måste den vänta lite till, annars så har den hunnit komma igång och kan läsas direkt.

Men som grundregel ska man starta alla extrerna enheter före datorn.

För att formatera om den så väljer du enheten och ändrar filsystem när du utför formateringen. Är den väldigt liten kan det vara svårt, Diskar under 16 MB kan vara svåra att formatera i NTFS.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1137575
May 17, 2007 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill du inte formatera den så använd
convert drive_letter: /fs:ntfs

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL