November 13, 2002
:bok: Hej jag skrev till Western Digital och fråga om denna
Western Digital Extern HDD My Book World Edition 320GB (LAN / USB 2.0)
funkar på win vista och då fick jag detta svar
The software provided does not work under Vista, but the drive can be mapped over a LAN under Vista 32 and 64 bit. If you are not using the drive for remote access you do not need the Mionet software. If you go to My Computer, click on Tools, map network drive, by default the MyBook is Z. Click on browse, Network place, Microsoft Windows Network, Workgroup or Mshome and there you should see the MyBook with the shared folder name public and then you click OK and it will show as a Network drive in My Computer and can be used.
om jag har fattat det rätt så kan jag fortfarande koppla in den till min trådlösa router och söka efter den som dom skrev
November 13, 2002
June 11, 2001
fireball wrote: Jag har hört att uppstarten blir betydligt slöare när man har en extern hd in kopplad med usb men blir det samma problem när man har den kopplad via nätverket? och hur gör man för att formatera om den till ntfs?
Jag märker ingen skillnad på om jag inte har några externa diskar, diskar anslutna med usb eller eSATA.
Självklart ska man ha startart diskarna innan man startar datorn, annars få bios vänta på att dom initierar, men det gäller bara hårddiskar i kabinet, inte usb-pinnar. Samma sak inträffar även om du sätter i en CD/DVD då datorn kollar om den finns i, då måste den vänta lite till, annars så har den hunnit komma igång och kan läsas direkt.
Men som grundregel ska man starta alla extrerna enheter före datorn.
För att formatera om den så väljer du enheten och ändrar filsystem när du utför formateringen. Är den väldigt liten kan det vara svårt, Diskar under 16 MB kan vara svåra att formatera i NTFS.
2 Guest(s)