February 7, 2002
Hmm jag skulle kolla på PCMark2002.... Men så står det att Fast Write är disable samt Sideband Addressing..... Vilket jag kom på att det var en faktor som gjorde att datorn inte prestera sig så bra i graffe.... Ngn som har nåt hym om saken? Hur jag enabla dem?
------------------------------------------
Aopen AK77 PRO (VIA KT266A), 256 DDR, XP 1.6 MHZ,
Hercules prophet ti200 200/480
August 7, 2001
Vad har du för grafik kort??
För att få Fastwrites och SBA (sideband adressing) var jag tvungen att FLASHA mn bios i grafikkortet. Det räcker inte med bios på mordekortet osv. Men tror mig, det är inte värt det på gf 2 kort. Det blir bara ostablit. (fps'en går upp o ner hela tiden.. hopper ner till 10-12 ibland)
November 29, 2001
Har aldrig hört talas om någon som skulle varit tvungen att flasha BIOSet till grafikkortet.
Side Band Addressing speedar upp saker utan att vara en risk för stabiliteten.
Fast Writes gör knappt någon skillnad prestandamässigt men kan orsaka besvär med stabilitet.
I Power Strip går det lätt att ändra Fast Writes och Side Band Addressing.
I NVMAX går det också men vad jag märkt så händer det "underliga" saker ibland.
I ditt moderkortsBIOS kan det finnas inställningar. (Jag har det inte på mitt) och för att några av de två ovanstående metoderna ska fungera måste de i första hand vara påslagna i ditt BIOS då.
February 7, 2002
Ja jag fick ju lite upplysningar och skall svara på erans frågor.... Jag har GF3 med ti200... Men på bioses kan jag enabla fastwrite. Men det står ändå disable på PCMark2001! Men det kan ju röra om bugg också? Med SA förstå jag inte för det finns liksom inte med på min BIOS.... Men ja jag vet inte hur jag skall förklara allt.... Men annars testade jag graffekortet.... Med lite klockning så fick jag graffen att visa 7290 i mark poäng.... Ganska OKI för min del
2 Guest(s)