March 2, 2005
när jag installerar om min dator så får jag ungefär mellan 150-130 FPS på cs source.. det som finns på menyn "Video stress test" Nu gjorde jag det igår (det var ca 3 månader sen ja installerade om min dator) då får jag bara 104 FPS!!!! vad är felet? varför får jag så mycket mindre nu!?
August 16, 2005
Tryck ctrl+alt+delete och kolla i processer om det är något som snor onödigt mycket kraft som du lagt in sedan du installerade om.
Detta borde du dock ha kollat redan men har du inte det är det iaf första steget. Det verkar iaf konstigt om du skulle tappa 30% i spelprestanda bara för att datorn haft windows installerat ett tag.
Stäng av alla program du har igång och kolla FPS.
Brandväggar, antivirus och hela köret... kom ihåg att koppla bort dig från internet bara(antar att man testar FPS i offline läge?).
-edit-
Förresten får du nog bättre svar om du frågar på någon counterstrike-inriktad sida.
-edit2-
Topicen var ju inte den bästa heller...
September 12, 2005
Byt drivrutin och avinstallera alla program och ta bort alla onödiga filer (inkl. warez, porr och bilderna på din kompis flickvän som han tvingade på dig på msn) förutom en regcleaner, kör regcleanern och tag sedan bort den, sedan defragmenterar du alla hårddiskar och installerar därpå steam och CSS och defragmenterar igen.
När du gjort det kan du komma och fråga igen om du inte får lika hög FPS.
Ditt "problem" är antagligen inte fysiskt relaterat till hårdvara, utan beror mest troligt på allt skit som letar sig in i ens dator (händer även de bästa)... gl vf hf
1 Guest(s)