October 8, 2006
Tja!
(Har ingen aning om jag lagt denna tråd i rätt kategori men jag tyckte iaf att den passade här 😉
Jag köpte ett par Steel Sound 5H lurar för ett tag sedan och de var och är fortfarande bra. Men jag har ingen aning om hur micken fungerar (det är första gången jag köper lurar med mick 🙂 Jag har inget separat ljudkort utan kör på det integrerade i moderkortet. Jag har anslutit mick-kontakten i den "rosa" anslutningen men det är ingen som hör när jag pratar i den, så min fråga är vad är problemet? Vart ställer man in inställningarna för micken mm. Alla tips uppskattas, bara jag kan lösa problemet.
Tack på förhand.
September 27, 2005
Om du inte ställer in det i programet du pratar med så skulle jag tro att det är start> kontrolpanelen> Ljud och ljudenheter... Där finns alla ljudinställningar. Skulle kanske gissa på att du bör ta avancerade volymkontrollen och bocka ur ljud av på micen.
Det är bra med "noobiga" frågor då får jag något att svara på + att du lär dig 😉
September 10, 2004
ojdå wrote: Om du inte ställer in det i programet du pratar med så skulle jag tro att det är start> kontrolpanelen> Ljud och ljudenheter... Där finns alla ljudinställningar. Skulle kanske gissa på att du bör ta avancerade volymkontrollen och bocka ur ljud av på micen.
Det är bra med "noobiga" frågor då får jag något att svara på + att du lär dig 😉
Ska man inte ha "ljud av" i bockad för att de ska fungera ? Sitter vid jobbdatorn nu men har för mig att det är så på min hemma iaf...
"Frågar man inget får man ingenting veta"
"Vi är alla noobs i början"
😀
/Jonas
September 10, 2004
ojdå wrote: Om du inte ställer in det i programet du pratar med så skulle jag tro att det är start> kontrolpanelen> Ljud och ljudenheter... Där finns alla ljudinställningar. Skulle kanske gissa på att du bör ta avancerade volymkontrollen och bocka ur ljud av på micen.
Ska man inte ha "ljud av" i bockad för att de ska fungera ? Sitter vid jobbdatorn nu men har för mig att det är så på min hemma iaf...
"Frågar man inget får man ingenting veta"
"Vi är alla noobs i början"
😀
/Jonas
2 Guest(s)