November 27, 2003
October 20, 2001
Det kan ju inte vara rätt? Dom där 428Mhzen ska symbolisera vilken hastighet du kör processorn i, nu tror jag väl ändå att du har en snabbare processor än så?
Hur som hellst jag har sett att det kan vara helt åt helsike ibland och stämmer inte alls, men det är det som det ska visa iallafall "egentligen"
February 23, 2004
Ja, precis, det är processorns hastighet det betyder. Som Vecna säger har det med största sannolighet blivit ngt knas...
Tanka förslagsvis hem AIDA32 (ett systeminformationsprogram, freeware) och se vad det kommer upp där:
November 27, 2003
Ja, precis, det är processorns hastighet det betyder. Som Vecna säger har det med största sannolighet blivit ngt knas...
Tanka förslagsvis hem AIDA32 (ett systeminformationsprogram, freeware) och se vad det kommer upp där:
http://www.majorgeeks.com/AIDA....._d181.html
Hmm..Skumt det där..Har en amd athlon4 3200+ Har tankat ner programmet nu,,vart skall jag titta då?Hur ser jag vilken hatighet processorn går i?
Tack!
February 23, 2004
Mikehammer wrote: Hmm..Skumt det där..Har en amd athlon4 3200+ Har tankat ner programmet nu,,vart skall jag titta då?Hur ser jag vilken hatighet processorn går i?
Tack!
När du startat programmet, klicka på "Dator" i menyn. Sedan klickar du på "Sammanställning" i undermenyn till "Dator". Under "Moderkort" (är ett stycke typ) står det "CPU typ". På min dator jag sitter vid nu står det:
"Intel Pentium 4HT, 3000Mhz (3.75 x 800)"
Alltså har jag en 3Ghz processor.
Hoppas detta hjälpte dig på traven 🙂
November 27, 2003
February 23, 2004
optimuz wrote: Nej för du har en 2GHz cpu, det är inget konstigt med det! 3200+ är bara en pr-märkning, den betyder att din cpu är lika snabb eller snabbare som en 3,2GHz P4!
Ja, det är jag med på. För AMD "säger" att deras t.ex. 3200+ skall kunna arbeta lika snabbt/snabbare än en Intel P4 3.2Ghz, fast den har mindre klockfrekvens.
Det jag inte förstår är dock hur du fick det till att Mikehammer har 2Ghz cpu? Den processorn kanske har det i klockfrekvens (det har jag inte i skallen nu), men via AIDA32 står det fortfarande fel ifall så är fallet, då han skrev att programmet visar 1Ghz 😕
December 29, 2004
Öhm, 3200 är 2ghz. Sen tvivlar jag på arr 3200 står för att den motsvarar 3.2 P4, då den både är mycket snabbare, och inget jag sett tyder på det.
5x200 vad är det som är konstigt med det, den har bara klockar ner sig med Cool adn Quiet, normalt är den i 10x200 vid full belastning.
Skaffa Cpu-Z eller liknande och se avd du har för cpu, och kör lite cpu krävande och se när hastigheten ökar.
optimuz wrote: Men eftersom det står att den kör i 5x200 (effektivt 5x400 för DDR) så kanske bara AIDA visar fel? Eller så körs hans minnen helt plötsligt inte som DDR
Vad menar du med 5x400 i ddr, cpun går i 5x200, inte minnerna, dom går i bara 200 (som räknas som ddr 400, men dom går inte i den hastigheten).
February 23, 2004
Jalle64 wrote: Eller så tankar du ned Everest HE, som ju är uppföljaren till AIDA32, som slutade uppdateras för över ett och ett halvt år sedan, det är därför den inte känner av vilken prolle du har 😛
Everest HE download
http://www.majorgeeks.com/down.....p?det=4181
November 27, 2003
Ramon wrote: [quote=Jalle64]Eller så tankar du ned Everest HE, som ju är uppföljaren till AIDA32, som slutade uppdateras för över ett och ett halvt år sedan, det är därför den inte känner av vilken prolle du har 😛
Everest HE download
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Ladda hem det och tittade,det stod att jag har AMD ATHLON 64 1000MZH..
fast jag har 3200+...fan ska jag lämna laptopen då?
November 27, 2003
April 13, 2004
Mikehammer wrote: [quote=Jalle64]Nej, gör inte det, den går på strömsparläge när du använder datorn i Windows, därav halva hastigheten, på desktopspråk Cool and Quiet
Ok..kan man ändra på det?Hur gör man då?Är lite nybörjare med datorer.
Tack för hjälpen!!!
För att spara batteri fungerar laptopar på det viset, men när du behöver kraften så går den i gång för fullt, så NP 😛
November 27, 2003
March 5, 2005
Mikehammer wrote: Ok..men jag vill pumpa ut allt från prollen..hur gör jag då rå?Är dt nåt att man ska in på bios och ändra?
Du får allt ur din processor redan, så fort processor belastas så höjs hastigheten till 10x200=2 000Mhz. Om du vill stänga av CnQ så gör du det under "energialternativ" i kontrollpanelen. Välj "Alltid på" istället för "minimala bla bla bla" så körs din cpu i 2 000Mhz hela tiden.
2 Guest(s)