Angående minnen..kort fråga!!|Page 2|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Angående minnen..kort fråga!!
Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
sp_UserOfflineSmall Offline
983914
November 28, 2005 - 12:07 am
sp_Permalink sp_Print

Redzo wrote: [quote=Mikehammer]Ok..men jag vill pumpa ut allt från prollen..hur gör jag då rå?Är dt nåt att man ska in på bios och ändra?

Du får allt ur din processor redan, så fort processor belastas så höjs hastigheten till 10x200=2 000Mhz. Om du vill stänga av CnQ så gör du det under "energialternativ" i kontrollpanelen. Välj "Alltid på" istället för "minimala bla bla bla" så körs din cpu i 2 000Mhz hela tiden.

Det är det normala för desktop datorer ja, men jag vet inte om det funkar på samma sätt med en laptop, alltså att ställa om C&Q, men det där med "full patte" på prollen när du behöver, är alldeles sant 😛

Mikehammer
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 115
984306
November 28, 2005 - 9:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Jalle64 wrote: [quote=Redzo][quote=Mikehammer]Ok..men jag vill pumpa ut allt från prollen..hur gör jag då rå?Är dt nåt att man ska in på bios och ändra?

Du får allt ur din processor redan, så fort processor belastas så höjs hastigheten till 10x200=2 000Mhz. Om du vill stänga av CnQ så gör du det under "energialternativ" i kontrollpanelen. Välj "Alltid på" istället för "minimala bla bla bla" så körs din cpu i 2 000Mhz hela tiden.

Det är det normala för desktop datorer ja, men jag vet inte om det funkar på samma sätt med en laptop, alltså att ställa om C&Q, men det där med "full patte" på prollen när du behöver, är alldeles sant 😛

Är det så alltså?Fast det står på kontrollpanelen--> prestanda--> system 488 mzh där,så anvånder den mera ändå?Cool´n Quiet teknologi går inte alltså avaktivera på nåt sätt annars?Har försökt med energialternativ men inte lyckas...irriterande att det ändå står 488mzh där... 👿

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
984345
November 28, 2005 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehm, *host* 428 Mhz verkar vara minnernas hastighet eftersom 2x200 blir 400 och 2x512 körs förmodigen som dual chanel. Förmodligen överklockas minnerna något så att dom går i 2x214 Mhz.

Jalle64
Member
Medlem
Forum Posts: 6913
984380
November 28, 2005 - 11:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Mikehammer wrote: [quote=Jalle64][quote=Redzo][quote=Mikehammer]Ok..men jag vill pumpa ut allt från prollen..hur gör jag då rå?Är dt nåt att man ska in på bios och ändra?

Är det så alltså?Fast det står på kontrollpanelen--> prestanda--> system 488 mzh där,så anvånder den mera ändå?Cool´n Quiet teknologi går inte alltså avaktivera på nåt sätt annars?Har försökt med energialternativ men inte lyckas...irriterande att det ändå står 488mzh där... 👿

Har du möjlighet att ta en bild på där du ser siffrorna typ print screen? 😛 wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 53
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL