July 18, 2001
Någon som byggt en LCD som visat olika "sidor" typ. Som styrs med strömställare för att ändra dem. Tex med en tryckning uppåt ska ska det ändra till en sida med uptime och ipnummer, ett tryck nedåt ska bli hdd space. Om ni förstår hur jag menar. Eller andra tips för ett LCD bygge, vad man bör tänka på och sådant. Hellst om någon gjort en LCD med knappar och hur ni styr den.
March 22, 2002
hmmm..
detta är inget jag har försökt, men jag har funderar...om jag inte minns fel så finns det oanvända ingångar på paralell-porten som lcd är kopplad till, så det vore väl möjligt att bara koppla en knapp till dessa portar och sen reagerar lcd-programmet på den och byter "sida".
Problemet är väl att få programmet att stöda denna funktionen, finns väl inget program som gör det....
fast jag kan ju ha helt fel, har inte hållt på med sånt på länge...
January 4, 2001
On 2002-04-17 09:48, @@mårten@@ wrote:
Problemet är väl att få programmet att stöda denna funktionen, finns väl inget program som gör det....
fast jag kan ju ha helt fel, har inte hållt på med sånt på länge...
Måste väll duga med ett vanligt program? eftersom du ska byta informations källa.. enda grejjen vore att du får ha flera av samma program igång...
July 18, 2001
On 2002-04-20 20:37, muk wrote:
LCDC stödjer hotkeys samt keys.. kolla in det .. jag har gjort så att det byter sidor på min MO display med knapptryckningar!
Om jag lägger upp en FTP, kan du då uploada lite trevliga program och annat för LCD?
Gärna det där LCDC. Och om du har något program för en 4-bit LCD så är du min gud.
February 7, 2001
Kika på denna sida...
Längst ner finns en del downloads också...
http://www.icehardware.net/art.....s/lcd_faq/
1 Guest(s)