September 22, 2001
En kompis snackade om att de hade köpt ett grafikkort men upptäckt att det fanns nåt annat i AGP porten, "som datorn behövde". Jag sa att det inte gick och ha annat än grafikkort i AGP'n, har jag fel???
By the way,
han sa att han har en P II med diverse annat i som TNT 1. Jag sa att han borde köpa ett uppgraderingspaket innehållande: moderkort, CPU, fläkt, och RAM.
Han sade då att det inte var säkert att moderkortet skulle passa i hans chassie och att det därför skulle vara onödigt eftersom att han då skule måsta köpa ett helt nytt chassie (obs han har INTE mycket pengar).
Jag antar att det passar om han har en ATX låda...vad tror ni???
September 22, 2001
Första delen är en annan dator där han inte fick in ett AGP kort eftersom att det "satt redan något där som datorn behövde"
Andra delen är HANS burk med en P II och TNT 1, som jag ansåg borde uppgraderas. Han sa då att det inte var säkert att det nya moderkortet skulle passa i hans gammla chassie. Vilket jag inte trodde skulle vara några problem.
Det kan väl dock vara så att nätagget inte är nog kraftfullt, eller???
September 3, 2001
Om det är AGP så används det endast (så vitt jag vet) av grafikkort... det är därför det kallas för agp (accelerated graphics port). Jag tror inte att datorn har något "som behövs" så mycket att han inte kan ta bort den. Vad skulle det kunna vara tro?
Angående ATX, så är så gott som alla moderkort kompatibla med ATX idag.. men om han har en P2 som e köpt i företag så kan man ju undra, det är många som hittar på lite former ibland. Ah.. ett använt atx chassi kan inte kosta mer än 400 kr
December 5, 2001
Tjao, det kan inte vara ett moderkort med integrerad grafik som bara använder AGP-porten till att lasta ut bilden ur burken så att säga? På samma sätt som man skulle använda AMR slottarna om det fanns några kort till dem.Förmodligen borde det gå att trycka i ett AGPkort, stänga av den integrerade grafiken i Bios och tuta och köra.
Whazza?
//Anders.
1 Guest(s)