Ännu en Är detta en bra burk tråd.|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ännu en Är detta en bra burk tråd.
tobbeviking
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 267
sp_UserOfflineSmall Offline
1
June 21, 2005 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har sökt, jag har läst och jag kan lite mer om bärbara datorer nu än för ett par timmar sedan.
Men jag är ändå inte mer säker på att det är ett kap att beställa en PC Amilo "Max" som hem-PC.

Så nu frågar jag er med kollen 🙂

Intel pentium M755 2,0 GHZ 400MHz FSB 2MB Cache, Centrino
1024MB DDR2 RAM 400MHz
80GB HD
Dual layer DVD-brännare ( +/- )
17" TFT WXGA ( widescreen Chrystal view )
Grafik: 256Mb nVidia NV41 M-PCIe MXM, TV-out
Ljudkort: Realtek 7.1 integrerat
W-lan
Firewire
USB 2
3 in 1 kortläsare

För min egen spontana reaktion säger mig att detta är en vettig burk som klarar det mesta?
Tacksam för lite kommentarer 🙂
//Tobbe

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
910487
June 21, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Prestandan ser ju helt ok ut men den är ju stor, men det får man ju leva med om man ska ha 17 tums skärm.

tobbeviking
Kommer du hit ofta?
Medlem
910508
June 21, 2005 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: Prestandan ser ju helt ok ut men den är ju stor, men det får man ju leva med om man ska ha 17 tums skärm.

Nu har jag ju inte främsta behovet av en smidig dator som man släpar med sig överallt.
Det är tänkt att den ska ersätta en stationär dator här hemma för att spara plats.
Just nu sitter jag på en betydligt lägre presterande burk Barton +2500 GF4 , min tjej har en P3 866:a som funkar sådär till hennes behov.
Nu har det visat sig att jag spelar mindre och mindre, medans hon spelar mer än tidigare. Därav hennes behov av lite bättre dator.
Sedan är det ju en fördel att kunna plocka med en dator i bilen som filmspelare påväg till farmor och farfar 🙂
Batteritiden för det ändamålet löser sig smidigt med en 12 till 230V converter som jag redan har.
Sedan sitter jag på en 21" CRT idag och funderade fram och tillbaka på om jag kommer få panik eller inte över skärmstorleken på en laptop.
Men jag tror mobiliteten ( i hemmet ) väger tyngre än att surfa på en feteskärm 🙂
Frågan är väl mer om det är en vettig maskin, prestandan hade jag väl ett hum om skulle vara vettig.
Men hur är kvaliten? Känns ju hypernervöst att inte få klämma på prylarna innan dom dyker upp härhemma på ett bundet 3 årskontrakt :bgrin:
Var på en större kedja idag och klämde på en annan burk i Amiloserien och den verkade ju vettig.
Jag själv är väldigt dåligt insatt i den bärbara världen så det är ju inte utan att man funderar en del nu.
//Tobbe

tobbeviking
Kommer du hit ofta?
Medlem
910805
June 22, 2005 - 4:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ringde till företaget som sköter våra hem-pc och fick bekräftat idag att det är 17" widescreen, fjärrkontroll och att det är fullt möjligt att installera ett annat OP än det XP home som medföljer på recoverskivan.
Har varit med om att det inte går att lägga in andra operativ på såna stationära burkar innan.
Men denna skulle tydligen funka klockrent att köra ett "rent" operativ.
//Tobbe

Edit: Inte konstigt att man inte hittade ngn motsvarande burk på Fujitsus hemsa, den har inte släppts i butik ännu : Edit

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 104
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL