July 25, 2001
Min 60Gb stora 60GXP disk från IB; rasade i helgen efter en första bränning med min nya Plextor. Helt sjukt. Går inte o starta mer och det var bara o skicka iväg den till DatorButiken.com igen. De var inte ens förvånade när jag pratade med dem i telefon. De fattade direkt att disken var slut och de sa att jag skule få ut en ny direkt på garantin. Men hur kul är det att få en identisk disk igen med samma kvalitetsproblem igentligen? Över 50Gb data gick åt skogen, saker som skulle varit roligt att haft backup på. 🙁 Jag fick även det mindre ökända Krrr krrr ljudet två gånger när jag skulle starta datorn igen. Skittråkigt när sådant inträffar och jag varnar alla som har tankarna o köpa sådana diskar. Köp en Caviar eller en Barracuda isstället. Billigare o bättre. Tystare o mindre varma. Varför köpte jag IBM.....?
July 29, 2005
mina båda ibm 60GXP på 40Gb lade av
först så var den ena av dom lite knäpp sedan fick den andra knäppen också så jag lämnade in båda.
men nu har jag två fungerande ibm 60 gxp kände samma sak som du med att få tillbaka samma typ av hårddisk hoppas dom håller men jag kommer aldrig att lita på dom.
har därför en hårddisk från maxtor som backup den fungerar felfritt
2 Guest(s)