January 22, 2002
Hej!
Jag har ett problem med att ansluta till min polares FTP. Fram till för en vecka sedan gick allt bra, men efter att han uppgraderade burken han har FTP:n liggande på kommer jag inte längre in på den.
Problemet som jag ser det är följande:
1. Pga min bredbands ISP måste jag logga in på FTP:n i passive mode. Det ligger nämnligen en brandvägg innan jag kommer ut på nätet. Den ligger för övrigt bara där, kan inte göra något åt det.
2. Hans FTP funkar inte att ansluta till i passive längre efter att han uppgraderade den.
3. Försöker jag att ansluta i vanlig mode kommer jag alltså inte in pga min ISP:s firewall.
Vad jag har lyckats luska ut så finns det ingen proxy på Firewallen. Därför behöver jag ett FTP prog som ändå kan jobba igenom den. Finns det något sådant? I nyaste versionen av ICQ (2002a)finns det ju en inställning under preferences/connections/server där man kan ställa in att man sitter bakom firewall men inte en proxy. Finns det nått liknande i nått FTP progg?
Dessutom, nån som vet nån inställning min polare kan göra för att jag ska kunna komma in i passive? Jag menar, det funkade juh förut.... Vet att det kan vara svårt med tanke på att ni inte vet vad han kör för programvara på servern (inte jag heller för den delen ). Men jag tänkte ändå, om ni kommer på nått sådär direkt.
2 Guest(s)