Anslutning till FTP|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Anslutning till FTP
Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 720
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 11, 2002 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

Hej!

Jag har ett problem med att ansluta till min polares FTP. Fram till för en vecka sedan gick allt bra, men efter att han uppgraderade burken han har FTP:n liggande på kommer jag inte längre in på den.

Problemet som jag ser det är följande:
1. Pga min bredbands ISP måste jag logga in på FTP:n i passive mode. Det ligger nämnligen en brandvägg innan jag kommer ut på nätet. Den ligger för övrigt bara där, kan inte göra något åt det.

2. Hans FTP funkar inte att ansluta till i passive längre efter att han uppgraderade den.

3. Försöker jag att ansluta i vanlig mode kommer jag alltså inte in pga min ISP:s firewall.

Vad jag har lyckats luska ut så finns det ingen proxy på Firewallen. Därför behöver jag ett FTP prog som ändå kan jobba igenom den. Finns det något sådant? I nyaste versionen av ICQ (2002a)finns det ju en inställning under preferences/connections/server där man kan ställa in att man sitter bakom firewall men inte en proxy. Finns det nått liknande i nått FTP progg?

Dessutom, nån som vet nån inställning min polare kan göra för att jag ska kunna komma in i passive? Jag menar, det funkade juh förut.... Vet att det kan vara svårt med tanke på att ni inte vet vad han kör för programvara på servern (inte jag heller för den delen smile). Men jag tänkte ändå, om ni kommer på nått sådär direkt.

Daka
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
169608
May 12, 2002 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

vad använder du för ftp program nu?
testa flash fxp

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
169645
May 12, 2002 - 11:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har löst sig nu... Men tack för förslaget. Körde dock Flash innan, men felet låg i hans ända. HAn har dock avhjälpt det nu...

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
169666
May 13, 2002 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

Vet du vad det var i hans ända som strulade? Kan vara intressant info.

Zap
Kommer du hit ofta?
Medlem
169736
May 13, 2002 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är inte helt säker. Men som jag skrev tidigare så kunde jag juh inte ansluta i vanlig mode p.g.a min firewall. Som jag förstod det så hade han en firewall i sin ände och det var den som gjorde att jag inte kunde ansluta i passivemode heller.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 139
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL