April 17, 2003
January 25, 2004
Har kört 3dmark03 antal gånger nu inga problem alls får ca 11500 poäng men lite clock på grafikkortet fick 1500 poäng med mitt gammla g4 4200 så jag är nöjd.Har ett leadtek 6800 le har förstått att man kan få det med olika kylare jag har fått den med kopparflänsar är det den bra eller dåliga?
Får en temp på gpu runt 50 grader efter 3dmark körning var nogon stans börjar det bli varmt runt 70? 😮
April 17, 2003
Du bör byta ut kylningen mot en bättre, typ någon utav Zalmans grafikkortskylningar, dom är bra vilken du än väljer, skiljer inte mycket mellan al-cu och cu , sedan är 70 grader inte farligt i sig, men under långa perioder så är det inte bra, och det sliter definitivt på kortet.
January 25, 2004
Har leadtek med koppar mackan vid normal körning ligger graffet runt 46 c vid typ 3dmark runt 56c.Har hört att den här kylningen ska vara bra eller är det ändå andledning att byta?"""Har aldrig varit i närheten av 70c bara undrade om det är typ max för graffet""
Kör graffet på 16/6 380/820 på denna temp
April 17, 2003
Om du bara ligger runt 50 grader vid full load så är det nog inte så värt att byta kylning, du kan komma upp i runt 80 grader säkert på din gpu utan att den tar skada, men om tempen ligger över typ 60 grader konstant så är det ju helt klart att den tar skada utav det, men om deet är som du säger att den bara ¨går upp till 50 grader så är det ingen idé att byta. Grattis till ett bra exemplar utav 6800LE
2 Guest(s)