December 5, 2002
Hejsan, fick hem mitt nya chassi idag. Antec Sonata II med 450w's Antec-agg som har dual-fan. 2.0 Truepower eller något sånt heter det. Hursomhelst, bakre fläkten går inte alls även att jag tycker det är varmt nog att den borde, men enligt hemsidan "you shouldn't worry", så jag ignorerar det sålänge. Anyway, det knastrar om man lyssnar emot agget. Riktigt jobbigt och inte jättekul om det skulle vara nått fel, har ni någon förklaring? Har kikat så att inte det är kablar som ligger emot fläkten, är någon annan typ av knaster.
Vore bra om man kunde få en lösning på det!
MVH Daniel
July 31, 2003
huhu.. jag hade ett sånt där knaster från bakre fläkten i mitt förra också (från sonata, version 1.)
och ja, det började ju brinna så, jag skulle nog aktat mig 🙂
sen om de säger "don't worry" så kan du ju fråga varför du inte ska göra det, annars skulle jag kört nåt ordentligt stresstest så att jag fick upp värmen i agget för att sedan se om fläkten då startar (om den är tempstyrd) gör den inte det hade jag krävt ett nytt nätagg
peace!
December 5, 2002
wreck wrote: huhu.. jag hade ett sånt där knaster från bakre fläkten i mitt förra också (från sonata, version 1.)
och ja, det började ju brinna så, jag skulle nog aktat mig 🙂
sen om de säger "don't worry" så kan du ju fråga varför du inte ska göra det, annars skulle jag kört nåt ordentligt stresstest så att jag fick upp värmen i agget för att sedan se om fläkten då startar (om den är tempstyrd) gör den inte det hade jag krävt ett nytt nätagg
peace!
Herregud, ja det står dont worry about it typ på deras hemsida i FAQ'en nånstans..Men shit, gjorde det? Vad blev följderna? Får la ringa stället där jag köpte eller kanske ringa Antec direkt istället... Hur gjorde du?
Peace 🙂
February 4, 2002
December 5, 2002
LJunkan wrote: Jag har kört stresstest och har också sonata II. Den bakre fläkten sätter igång efter ett tag, den andra fläkten snurrar på hela tiden. Men visst blir nätagget väldigt varmt. Men det är väldigt tyst iaf 🙂
Okej, låter lite bra. Men knastrar ditt agg nånting när datorn är idle? dvs när den bakre står stilla?
February 4, 2002
December 5, 2002
LJunkan wrote: Nä, inte vad jag kan höra. Kan vara för att mina andra komponenter överröstar nätagget. Men jag har läst här i forumet att flera har sagt att deras nätagg avger konstiga ljud.
Okej, aja jag mailar helt enkelt antec och ringer microstore imorgon och klagar... Jävla skit, låter ju som om det brinner i det nästan. Vore bra om någon annan kunde bekräfta det LJunkan nyss sa ang att andra sagt att deras agg ger ifrån sig ljud? 🙂
Det värsta är ändå att jag måste plocka isär ALLT för att få ut det där JÄVLA nätaggregatet... Suck...
December 5, 2002
Nu har man lagt ned 1.5h på att byta ut agget mot mitt gamla, för att nu behöva betala frakten för det satans agget tillbaka till microstore... Det värsta av allt är att han bara skrattade åt mig när jag frågade om dom skulle betala frakten, han sa nått i stil med: "Haha, nej vi kan inte hjälpa att det gått sönder, du får ta och betala det." SVIIIN! Menmen, första och sista gången jag handlar därifrån 👿
March 11, 2003
DiZi wrote: Nu har man lagt ned 1.5h på att byta ut agget mot mitt gamla, för att nu behöva betala frakten för det satans agget tillbaka till microstore... Det värsta av allt är att han bara skrattade åt mig när jag frågade om dom skulle betala frakten, han sa nått i stil med: "Haha, nej vi kan inte hjälpa att det gått sönder, du får ta och betala det." SVIIIN! Menmen, första och sista gången jag handlar därifrån 👿
De skall betala. Konsumentlagen säger att utlägg som sker p.g.a. felaktiga varor skall betalas av säljaren. Så är det med det.
December 5, 2002
denstore wrote: [quote=DiZi]Nu har man lagt ned 1.5h på att byta ut agget mot mitt gamla, för att nu behöva betala frakten för det satans agget tillbaka till microstore... Det värsta av allt är att han bara skrattade åt mig när jag frågade om dom skulle betala frakten, han sa nått i stil med: "Haha, nej vi kan inte hjälpa att det gått sönder, du får ta och betala det." SVIIIN! Menmen, första och sista gången jag handlar därifrån 👿
De skall betala. Konsumentlagen säger att utlägg som sker p.g.a. felaktiga varor skall betalas av säljaren. Så är det med det.
I will tell them!
December 5, 2002
Tack för det denstore. Sa det till honom och då hade han inget svar på det och sa att han skulle återkomma efter att han diskuterat det med sina medarbetare. Efter cirka 20 min ringer en tjej från Microstore och säger att dom skickar ut en fraktsedel! Okej, ett plus i kanten att dom bestämmer sig för att göra det, men att man ska behöva gå sånna här omvägar stör mig!
MVH Daniel
March 11, 2003
DiZi wrote: Tack för det denstore. Sa det till honom och då hade han inget svar på det och sa att han skulle återkomma efter att han diskuterat det med sina medarbetare. Efter cirka 20 min ringer en tjej från Microstore och säger att dom skickar ut en fraktsedel! Okej, ett plus i kanten att dom bestämmer sig för att göra det, men att man ska behöva gå sånna här omvägar stör mig!
MVH Daniel
Ingen orsak. Vi moderatorer är inte bara här för att jävlas med er. Vi försöker faktiskt hjälpa till också.:)
December 5, 2002
denstore wrote: [quote=DiZi]Tack för det denstore. Sa det till honom och då hade han inget svar på det och sa att han skulle återkomma efter att han diskuterat det med sina medarbetare. Efter cirka 20 min ringer en tjej från Microstore och säger att dom skickar ut en fraktsedel! Okej, ett plus i kanten att dom bestämmer sig för att göra det, men att man ska behöva gå sånna här omvägar stör mig!
MVH Daniel
Ingen orsak. Vi moderatorer är inte bara här för att jävlas med er. Vi försöker faktiskt hjälpa till också.:)
Haha sometimes even the forces of evil can be good, or can they? :>
2 Guest(s)