February 15, 2003
Halloj.
Nu har jag spanat in Antec 180-chassit ett tag och jag funderar på att skaffa det.
Men jag har redan ett Hiper Type R 580W, kommer det att fungera med P180?
Kommer den stora fläkten på undersidan av agget att få någon luft?
Kommer sladdarna till moderkortet och cd/hdd att räcka?
Något annat jag bör tänka på innan jag köper ett P180?
Har ni några andra förslag på chassin i samma prisklass (inte högre, men gärna lägre) så tas det tacksamt emot.
July 21, 2006
Har ett sådant chassi o ett sådant nätagg, väntar bara på moderkort, minne, cpu etc, första problemet är att få monterat dit nätagget, du måste ta loss den nedersta fläkten först, sedan skruva dit de kablar du kommer att behöva, montera loss buren till nätagget o sedan försöka få dit agget, det kan vara lite krångligt, men med lite tålamod så går det.
Moderkortet som jag beställde var ett Asus P5B Deluxe WiFi/AP, i det fallet kan det nog hända att 4-pin kabeln är för kort om man vill ha bra ordning o reda med kablarna, men jag måste ända skaffa en 4 --> 8-pin adapter så för mig spelar det ingen roll.
Som sagt så beror det på vad du har för moderkort om kablarna räcker eller inte.
February 15, 2003
Okej.. Så här ser mitt nuvarande moderkort ut:
[Image Can Not Be Found]
Jag ska antagligen att byta ut det mot något nyare än socket a innom en snar framtid.
Men känner jag mig själv rätt så kommer det säkert hänga kvar ett tag till.
Men en 4-pin's förlängningskabel och en 20-pin's förlängningskabel kostar ju inte så mycket.
Är det någon som vet var jag kan hitta de kablarna i en svart kabelstrumpa, eller vad det nu kallas, som ser ut som de som sitter på Hiper Type R?
Det är ingen som har svarat på frågan ang. fläkten?
February 15, 2003
SS_The_Demon wrote: [quote=cHeNg_Ho]Är det ingen som kan svara på om fläkten på undersidan av nätagget kommer få tillräkligt med luft?
Enligt vad jag hört så ska det nog gå bra, eftersom den nedersta fläkten i lådan suger in luft framifrån o blåser den direkt på nätagget.
Okej, tackar.
Ingen av er som har det nätagget som kan säga hur bra det fungerar för er?
Blir agget varmt?
March 29, 2003
cHeNg_Ho wrote: [quote=SS_The_Demon][quote=cHeNg_Ho]Är det ingen som kan svara på om fläkten på undersidan av nätagget kommer få tillräkligt med luft?
Enligt vad jag hört så ska det nog gå bra, eftersom den nedersta fläkten i lådan suger in luft framifrån o blåser den direkt på nätagget.
Okej, tackar.
Ingen av er som har det nätagget som kan säga hur bra det fungerar för er?
Blir agget varmt?
Jag har bytt fläktar på mitt nätagg, den blev lite för varm för min oro.
Numer kyler en Papst 120mm, och en 92mm Zalman blåser ut.
March 29, 2003
cHeNg_Ho wrote: [quote=PolarIce]Jag har bytt fläktar på mitt nätagg, den blev lite för varm för min oro.
Numer kyler en Papst 120mm, och en 92mm Zalman blåser ut.
Hrm.. Så det blir för varmt?
Hur många HDD's hade du?
Är inte fläktarna i Hiper Type R ganska bra från början?
Jag har 3 hdds inkopplade, och jag tyckte såhär efteråt att fläktarna i nätagget sög, iochmed att plåten på nätagget inte alls är lika varmt nu som innan bytet.
February 15, 2003
Ni får ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men jag har köpt ett Antec P180B nu.
Tänkte skriva lite om hur det gick.
Kablarna räckte till, dvs. kablarna från mitt Hiper Type R 580W.
Jag har läst i många recentioner om att kabeldragningen skulle vara jobbig/svår. Jag tyckte att det lät lite larivgt, är det det värsta med chassit så borde det ju vara ganska bra?
Men, FYFAN, det var inte roligt att montera dit nätagget.. I med agget, ut med agget, banka ur fläkten, sätta kablarna i agget, i med agget, banka i fläkten, ajfan, ur med fläkten, spänna alla kablar så hårt det går, i med fläkten.. ja, ni fattar principen..
Men, spänner man alla kablar hårt, så fungerar det finfint att ha ett hiper type r i P180B chassit.
Alla temperaturer sjönk en aning, men ljudnivån sjönk inte lika mycket som jag hade förväntat mig.
1 Guest(s)