November 5, 2002
[Image Can Not Be Found] VS [Image Can Not Be Found]
(Klicka på bilderna för att komma till chassits produkthemsida)
Har väldigt svårt att bestämma mig.
Vad som gäller är inte vilket som är snyggast eller så, utan hur bra det presterar och passar mig.
Vill ju ha en så pass tyst burk som möjligt 😕
Har redan ett Phantom-agg som jag trivs med som är som gjort för P180.
Vad finns det för positiva och negativa delar?
P150:
+ Ingår PSU
+ Presterar aningen bättre temp-mässigt
- Passar inte mitt nätagg lika bra
- inte 120mm-fläktar på alla fläktplatser
P180:
+ Som gjort för mitt nätagg
+ Bara 120mm-fläktplatser, och många av dem
- Större än vad jag behöver
- Inte riktigt lika bra tempmässingt
Kan ni komma på några fler för/nackdelar som är värda att ta upp för de olika lådorna?
November 5, 2002
Det är sant, men nu behöver jag inte så mycket plats för hårddiskar och sånt. Tänkte först köra på ett microATX, men hittade inga chassin som var gjorda för att vara så tysta som dessa 2.
Så på den punkten föredrar jag nog P150.
(Jag har ju mitt ITX-torn) 🙂
August 16, 2005
Jag bytte från Antec Solo till P180B och faktiskt så föredrar jag Solo/P150.
P180 är kanske lite tystare men det var ganska stor skillnad på temperaturer jämfört med Solo.
Allting har ökat i temperatur med fem grader eller mer.
Dock är som sagt P180 lite tystare och sedan känns det lite bättre att jobba med det av någon anledning, kanske aliminiumskalet som gör det eller så är det bara för att nätagget sitter i botten och det känns lite annorlunda och "nytt".
November 27, 2003
Relaxia wrote: Det är sant, men nu behöver jag inte så mycket plats för hårddiskar och sånt. Tänkte först köra på ett microATX, men hittade inga chassin som var gjorda för att vara så tysta som dessa 2.
Så på den punkten föredrar jag nog P150.
(Jag har ju mitt ITX-torn) 🙂
P150 🙂
//Andreas
November 5, 2002
Nu blev det ett P150!
Läste inte ditt inlägg innan jag beställde men det blev faktiskt 2st Cooltek 12dB med 🙂
120mm-fläkt för utblås ingår ju, och om den inte skulle vara till belåtenhet har jag andra att byta med. Hoppas det blir good2go det med 🙂
Nu återstår bara valet mellan Antec Phantom 500W och Antec NeoHE 430W. Kommer systemet inte dra så mycket blir ju Phantom klart tystare, men OM fläkten skulle gå igång, vilket den inte gjort för mig någon gång) så är nog NeoHE tystare.
Dessutom har ju NeoHE den smarta kabellösningen så man slipper de kablar man inte behöver.
Men 500W är 70W mer än 430W... Hmm. :-k
2 Guest(s)