October 29, 2007
Hej, har nyligen inflrskaffat mig ett Antec chassi. Monterat alla diskar osv, 1uppe och 2st nere. Men det är så att jag har ett Tagan 580W easyConnect nätagg. så jag kan inte ha fläkten framför nätagget (pga kablarna) utan måste flytta upp den.
Det medför att de nedre hårddiskarna får sämre kylning eftersom det inte sitter någon fläkt frammanför eller bakom dem.
Någon som har haft samma problem och funnit någon lösning?
October 29, 2007
Niklas Brandin wrote: Nätagget kyler enkelt dina 2 diskar så du borde absolut INTE ha värme problem på dem. Många plockar bort mellanfläkten bara för att det är onödig.
Men det är så att nätaggets fläkt sitter på undersidan (har det uppochner så att fläkten sitter uppåt, och för att få bättre placering för kablarna.
Har övervakat diskarna som sitter i nedre kassetten med SpeedFan och får då temperaturer mellan 44-48Grader på dem. Kanske bara är jag som är kräsen med temperaturer :P.
October 29, 2007
nvidiaamd wrote: 44-48 grader är ju mycket i mtt tycke.
han behöver er hjälp. p182 anv'ndare!
kollade nu efter att jag spelat ett tag så var temperaturerna nere i 38-42 grader på de diskarna som blir varma. Fast då hade jag kör de två översta fläktarna på medium under tiden jag spelat och rumstemperaturen är ca 21grader.
1 Guest(s)