September 21, 2001
On 2002-05-16 11:54, Boink wrote:
Wow....
Äntligen mitt Gainward GF4 ti4600 Goldsample10898 poång 3dmark 2001 allt oklockat
Kommer med mer info senare......
He he , jag får 9300 3Dmarks med mit Radeon 8500 oklockad som jag fick köpa för 2000 kr . Jag fattar inte hur kan ni slänga pengar på dyra och inefektiva grafik kort !
May 9, 2001
On 2002-05-16 14:38, MightyToni wrote:
On 2002-05-16 11:54, Boink wrote:
Wow....
Äntligen mitt Gainward GF4 ti4600 Goldsample10898 poång 3dmark 2001 allt oklockat
Kommer med mer info senare......
He he , jag får 9300 3Dmarks med mit Radeon 8500 oklockad som jag fick köpa för 2000 kr . Jag fattar inte hur kan ni slänga pengar på dyra och inefektiva grafik kort !
Har du verkligen läst de inlägg som handlar om Radeon 8500? De verkar ju vara en hel del problem med det.
April 20, 2002
Jag har ett budget-gf4 & jag skulle vara glad om jag ens fick igång mitt 3d-Mark 2001.
Laddade hem det, 38mb(med 56k)och så funkade det inte....kunde inte hitta nån fil....faaaaan!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
September 21, 2001
Har du verkligen läst de inlägg som handlar om Radeon 8500? De verkar ju vara en hel del problem med det.
Inlägg skrivna av Nvidiots , he he . Inga probs här . Jag har 2 radeon 8500 kort i mina datorer och kan bara säga att jag är helt nöjd med dom .
[ Detta Inlägg ändrades av: MightyToni den 2002-05-16 22:33 ]
November 29, 2001
Personligen har jag stött på en rad med problem.
Om ni hänger på Rage 3D (vilket alla respektabla fanATIcs gör) så känner ni kanske mig under namnet Uriel. (Bara så vi kan släta ut alla eventuella anklagelser om att jag vore partisk mot NVIDIAs håll.)
Personligen föredrar jag ATIs produkter över NVIDIAs på grund av en rad anledningar. Men jag måste säga att Radeon 8500 hade lite fler problem än jag väntat mig.
Till en början var problemen dessutom riktigt rejäla. (Med "Till en början" syftar jag på de första par månaderna efter att kortet släppts.)
- Smoothvision fungerade inte.
- DVD uppspelningen såg för jäklig ut.
- 1024*768 på TV-Out fungerade inte.
- 800*600 på TV-out såg, och ser fortfarande i mindre utsträckning, för jäkligt ut.
- Grova problem med texturhantering i vissa Open GL applikationer. (RTCW, MOH:AA, SS, SS:SE, GLExcess mm.)
- Prestandan i visa Direct3D applikationer var under all kritik. (Giants, Max Payne mm.)
Personligen hoppade jag inte på tåget förrän nyligen men jag har fortfarande några problem kvar som är olösta.
- Subtitles i DVD-player 7.6 ändrar på gamman.
- Små microsekundspauser i DVD-player 7.6.
- Smoothvision har problem med vissa titlar och vissa lägen verkar väldigt ologiskt låst till låga upplösningar.
- Vsync i Open GL går inte att kontrollera via kontrollpanelen.
- 2D-kvaliten och DVD-kvaliten är sämre än på mitt gamla Radeon 7200.
- TV-out sätts igång VARENDA gång jag bootar in i Windows.
Visserligen är de inga stora problem som förstör min upplevelse at kortet. Men de är noterade och främst problemet med DVD-subtitles är störande.
Så visst, jag är fanATIc, men jag försöker att hålla mig så opartisk och realistisk som möjligt.
[ Detta Inlägg ändrades av: UndaC den 2002-05-16 23:18 ]
September 5, 2001
jag håller mig till NvIdia kretsar, har LADRIG haft strul med dom, de som är riktigt smarta köper ett GF4 TI4200 128mb å klockar det utav bara h*****e, det va nåra som hade klockat det till nästan samma prestanda som GF4 TI4600 (skillde 2003dmarks till 4600:s fördel;), får snart mitt TI4200=)känns sköööönt
May 9, 2001
On 2002-05-16 22:32, MightyToni wrote:
Inlägg skrivna av Nvidiots , he he . Inga probs här . Jag har 2 radeon 8500 kort i mina datorer och kan bara säga att jag är helt nöjd med dom .
[ Detta Inlägg ändrades av: MightyToni den 2002-05-16 22:33 ]
Ni ATI fans är inte så dåliga på att kritisera nVidia heller. Ni är sådana som tycker att stora stabila företag är skit och ni går alltid mot strömmen och köper andra "udda" mindre märken bara för att protestera mot de "stora" bolagen. Nu är ju inte ATI något udda märke men nu pratar jag i allmänhet här. Många "protesterar" mot större bolag genom att köpa från mindre bolag för att vissa bolag har blivit "för stora" tack vare bra och stabila produkter.
September 21, 2001
Ni ATI fans är inte så dåliga på att kritisera nVidia heller. Ni är sådana som tycker att stora stabila företag är skit och ni går alltid mot strömmen och köper andra "udda" mindre märken bara för att protestera mot de "stora" bolagen. Nu är ju inte ATI något udda märke men nu pratar jag i allmänhet här. Många "protesterar" mot större bolag genom att köpa från mindre bolag för att vissa bolag har blivit "för stora" tack vare bra och stabila produkter.
Bara döda fiskar flytar med strömen !!!Tycker själv inte att AMD och ATI är "udda"
Och japp , aldrig mer Intel eller Nvidia i mina datorer !!!
September 3, 2001
Förut var ju Intel ledande... nu är d AMD och det börjar bli lite luddigt om vems sida man ska ta.
Man ska inte ta någon sida överhuvudtaget. Den som ger en bra produkt vinner.
nVidia har lyckats bli så stor som den är tack vare deras strategi och pålitlighet. Dom blev inte det bara för att en massa Nvidiots började hejja på nvidia.
Om nu ATI kommer med ett bättre kort ska man inte blunda åt den...bara för att man känner att man måste vara trogen till nvidia. Många verkar göra detta, och då blir d trångsynta j**lar som vägrar inse när ett annat märke/produkt är bättre.
Nu är det så att ATI sedan tidigare är känt för att ha buggar.... 2d prestanda i alla ära men det spelar inte en stor roll om dom har en massa buggar. Dom verkar dock jobba som sjutton med det och dom har väl lyckats lite bättre på senare tid.
Inte för att jag hejar på Nvidia men deras produkter håller bättre kvalite just nu. Dom förtjänar att köpas.
Så länge inte ATI kommer med något bättre inom kort.
[ Detta Inlägg ändrades av: Kame_boy den 2002-05-18 10:50 ]
August 23, 2001
November 29, 2001
On 2002-05-19 09:27, Apetyx wrote:
Hmmmm.....
Nvidia större än ATI ?
Ati är det företag som säljer mest grafikkort av alla, tack vare OEM försäljningen.
Vist hos oss tama spel fantaster är Nvidia större men inte som en helhet. Skall ni köpa från "udda", så skall ni göra som vissa kör KyroII.
Njae, det senaste halvåret har NVIDIA tagit sig in på mobilemarknaden och den integrerade marknaden så nuförtiden ligger de ganska lika. Ett tag va NVIDIA tom. över ATI nu är ATI tillbaka över NVIDIA. Men skillnaderna är mycket små.
Men ATI lär komma igen lite nu när de kommer in på den integrerade marknaden samt proffsmarknaden. Två områden som NVIDIA varit inblandade i fast inte ATI. Eftersom de då låg lika innan kan man ju bara dra slutsatsen att ATI drar förbi när de börjas sälja inom två nyta produktkategorier.
1 Guest(s)