September 21, 2001
Skitsnack att man behöver en riktig bilfärg!!
Den lossnar lika lätt som vilken annan färg som helst!!
Det viktiga är underarbetet, att ha en matt och ren yta att lacka på!!
Slipa med ett fint slippapper typ 240-papper el. liknande.
Lackar du på plast ska du ha lexan-färg och lackar du på plåt så går det bra med vilken färg som helst.(nästan)
Grundfärg är dock a och o i lackkunskapen.
Prova och lär på nåt annat än din splitter nya HQ08 innnan du gör det skarpt!!! (det är svårare än man tror)
Tänk på att hellre lägga på flera tunna lager färg än att lägga på ett rinnigt tjockt lager.!!!!
Lycka till!!!
September 12, 2001
När det gäller grundarbetet så håller jag med dej att man ska vara noga för ett så pass bra resultat som möjligt.
Däremot inte vad det gäller färgen..det är nämligen ett rent lotteri när det gäller kvaliteten på färgen..några få märken kan vara bra men det flesta sprayburkar är bara skit..men köper man från billackaren så vet man vad man får..jämför trycket som behövs på en sprayb vs tryckluft..för att få ut färgen kan den nämligen vara rejält uttunnad..
September 19, 2001
August 19, 2001
Jag köpte vanlig hobby färg på biltema och de var metallic färg men de stod inte rekomenderat att man skulle ha grundfärg på burken som de gjorde på dom andra hobbyfärg burkarna!! Så behöver man inte grundfärg eller e de bara som dom struntat i att skirva nått om de på burken???
och varför skulle de vara svårare än man tror?? Vad e de som e svårt???
(bobby.ewing@southfork.com) kan du inte göra en guide till målning av datan?
- [Sony 8x4x32x CD-RW]
- [Mustek 600CP scanner]
- [Samsung 16x DVD]
- [Dart TV-Tuner]
- [Real-Magic HollyWood+]
[ Detta Inlägg ändrades av: Woxiz den 2001-09-26 19:54 ]
July 18, 2001
On 2001-09-26 19:53, Woxiz wrote:
metallic färg
jag köpte metallic blå på Biltema, testade att spraya lite snabbt på en stor kylfläns. Den sidan jag sprayade på fick ett litet typ skyddande lager ovanpå färgen. Och den andra osprayade sidan är väldigt märkbart olika.
Har även testat med den vanliga hobby färgen direkt på ett chassi, det blev rätt strävt ovh drog åt sig massvis med damm. Så med metallicen så tycker jag det verkar som att du har nästan allt i ett, medans du inte har det med den vanliga hobby färgen.
Metallic är riktigt fint! ;P
/-ChaoS-
[ Detta Inlägg ändrades av: -ChaoS- den 2001-09-26 22:52 ]
1 Guest(s)