October 30, 2005
Hejhej, en brud är inne på forumet..
Är inte alltför bra på datorer (vet inte mkt överhuvudtaget) så därför vänder jag mig till er. Har läst på andra trådar men mitt problem är antagligen alldeles för banalt för att tas upp där 😛
Har precis köpt ny dator med tv-utgång(?). Köpte en extra antennsladd och grenfördelare så att jag skulle kunna koppla ihop datorn och tv:n(hade hjälp från en siba-snubbe så det borde vara allt som behövs antar jag?). Jag har en Scaleo c med Windows XP Media Center.
Har nu grejat och kopplat ett tag, från antennuttaget sitter en antennsladd till datorn och jag har en antennsladd från datorn till tv:n. Får fram tv-bild på datorskärmen men kan inte hitta nåt på tv:n.
Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga med det här. Är det någon som skulle kunna vara vänlig nog att förbarma sig över en inte alltför teknisk tjej? 🙂
Tack på förhand,
LH
January 2, 2003
Istället för babbla så tycker jag att vi försöker att hjälpa folk på forumet.
Om du inte får fram bilden på TVn kan du gå till Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> klickar på grafikkortens inställnings flik och leta fram inställningarna för TVn, om du har ett Geforce grafikkort så ska det finnas något som heter nView. Där kan du fixa och trixa lite med bilden.
Om du har ett ATI kort så kan jag inte säga så mycket tyvärr men du kan leta upp inställningarna för TV i grafikkorts fliken
November 5, 2005
Zilch wrote: Har läst på andra trådar men mitt problem är antagligen alldeles för banalt för att tas upp där
Absolut inte. Dock så är det tydligen inte så många som har erfarenhet av "Scaleo C" (inte jag heller) som har någon typ av ATI-kort med TV-tuner och (efter vad jag förstår på dig) möjlighet att skicka ut sin egen bild som en kanal på en TV-antennutgång.
Får du in de vanliga kanalerna på din TV med antennsladden från datorn ansluten?
Isåfall borde din (äkta) TV-utgång ligga som en kanal bland de andra precis som en video kopplad med antennsladd till TV:n. Sök efter kanaler på TV och se om den dyker upp.
/tekman
1 Guest(s)