June 29, 2002
Såg detta kortet för endast 850 kronor,med Nvideas lightspeed Archtiecture Memory LMA) II DDR , med tv-utgång,64 mb ddr mm !!
Kortet ser dock underligt ut, på bilden kan man se
länk:
http://www.aopen.com/products/.....20-v64.htm
att GPU täcks av en stor silverfärgad kylfläns troligen i alu,,det är möjligt att de tagit av fläkten för att det ska se snyggare ut,min fråga är,
finns det verkligen ett GF4 kort (mx240) som standard är utan fläkt på kortet?
Ser ut som om Aopen är ensamma om att ha satt dit en stor fläns istället för en mindre dålig fläns och en liten surrande fläkt som ger oljud och som kyler dåligt!
Frågan är hur de tänker sig kylningen,kanske bör man komplettera den genom att rikta en stor fläkt,typ minst 80x80 mm mot (rikta luftströmmen) mot grafikkortets fläns, så att det kyls på det sättet istället. Det ger en än hyfsad kylning , men jag tror nog att man vid överklockning av detta kort måste sätta dit en egen liten fläkt på flänsen , men hur man gör det vet jag inte.
Dte är möjligt att det är fel på bilden eller att de tagit av fläkten för att det ska se bättre ut(vad vet jag..),därför undrar jag, ni som kännee någon somhar detta kort eller om ni själva har ett sådant kort eller vet/kan ta reda på hurvida det verkligen följer med sådan fläns utan fläkt på detta kort, svarar på denna string .
🙂
Det är viktigt för mig att kortet kan köras UTAN fläkt (med understöd av chassi-fläktar) ,med ovanstående fläns som syns på bilden på kortet, därför vill jag vara säke rpå att man verkligen får ett kort utan fläkt. 😀
länk till info om kortet: http://www.itbutikken.dk/besk/.....613929.pdf
Frågan är då,om det verkligen trots bilden, FINNS fläkt med, kan man
ta bort den och ända köra kortet (med en stor fläkt riktad mot flänsen från stort avstånd inut lådan) utan en liten fläkt på flänsen???? 🙂
Kanke det tom finns fläkt under (inuti) flänsen,där är ju springor som ser ut som mynningar för en fläkt,har dock aldrig sett sådan konstruktion...
:bok:
Mycket tacksam för alla konstruktiva svar . 😛
!
December 23, 2000
herregud va du skriver massa onödigt
ja skulle inte förvåna mig att detta MX kort körs med bara flänsen då kortet är nerklockad till skillnad från vanliga TI modellerna och därav inte behöver ngn fläkt.
Ska du klocka så är det ju själklart ett plus om ngt blåser på kortet
på alla mina kort jag haft ..har jag alltid ryckt bort den lilla fläkten och gjort så att en 80mm blåser på flänsen istället, det blir tystare och kyler bättre
December 26, 2001
Om kortet levereras utan fläk så går det att köra utan fläkt bara datorn har bra kyldning i övrigt, ska inte behöva rikta om någon fläkt eller liknande.
Såg detta kortet för endast 850 kronor,med Nvideas lightspeed Archtiecture Memory LMA) II DDR , med tv-utgång,64 mb ddr mm !!
Kortet har inte ddr ram (inget mx420 har ddr vad jag vet) titta på din egen länk till itbutikken.dk. LMA snacket är onödig sörja med tanke på att kortet även med LAM2 har sketet dålig bandbred. Du kanske kommer att kunna spela cs mm men det kortet är gjort för tv-out och 2d. För 2d och tv-out skulle jag ha valt radeon 7500. Och skriv inte onödigt långt 😕
June 22, 2002
mx420 behöver ingen fläns, det är ett meskort.
ska du köpa ett mx, ska du absolut köpa ett mx440 eller mx460, det är helt klart värt de extra pengarna. de har t ex ddr istället för sdr. när jag bytte mitt mx420 mot mx440 fick jag 1000 extra 3d marks (2500>3500!) med en duron 800.
men du ska inte köpa ett mx. dom suuuugeeeer. köp ett ti eller ett geforce3.
gf4 mx4xx ÄR uppgraderade gf2 mx200/400, inte nergraderade gf4 ti.
June 18, 2002
Tjenare jag öger ett sådan Gf MX 420 mitt är bara med kylfläns ochså jag kör då Compaq.... Ska byta till Gf4200 eller 4400 någon som vet om man våga klocka mitt kort utan att det går sönder... Vill inte skicka in datorn på service... Jag kör P4 2.0Ghz 1 Gb Rdram Skrut gf4 19" Seagate barracuda iv 120gb
1 Guest(s)