October 23, 2001
Funderar på hur viktigt det är att följa artic silvers instruktioner punkt till pricka
http://www.articsilver.com/arc.....ctions.htm
Om jag gör så här, begår jag ett allvarligt misstag då?
1. Plockar upp processorn och flänsen från sina förpackningar och kollar så att dom är rena.
2. Sen aplicerar jag "ett halvt riskorn" pasta på de uppstickande coren direkt. Plattar till med ett rent knivblad.
3. Jag sätter i processorn och trycker på flänsen.
Klart 😀
December 2, 2001
Va jag vet så är kylpastans viktigatse funktion att fylla ut hålen på flensen och inte på coren...
Jag gjorde så här när jag gjorde de på mina prollar:
1. Plocka fram gräjerna och kolla så dom ser hela å rena ut
2. Ta ett par plasthandskar och häll lite kylpasta på valfritt finger och kör runt med det på flänsen
3. ta en kniv eller liknande och skrapa av överflödig kylpasta från flensen och lägg en lite klutt av de du tar bort mitt på coren.
4. Kläm på flensen och starta upp
October 23, 2001
YemanCool wrote: Va jag vet så är kylpastans viktigatse funktion att fylla ut hålen på flensen och inte på coren...
Jag gjorde så här när jag gjorde de på mina prollar:1. Plocka fram gräjerna och kolla så dom ser hela å rena ut
2. Ta ett par plasthandskar och häll lite kylpasta på valfritt finger och kör runt med det på flänsen
3. ta en kniv eller liknande och skrapa av överflödig kylpasta från flensen och lägg en lite klutt av de du tar bort mitt på coren.
4. Kläm på flensen och starta upp
Japp så göe jag då! 😀
December 25, 2001
Jag följde anvisningarna på deras hemsida ganska noga. Har en Taisolkylare & en AMD XP 1600+ som nu går i 40-45 grader idle. Det enda jag inte gjorde på samma sätt som de, var att torka av flänsen med en trasa. Jag använde istället plastpåsen som jag gnuggat runt pastan med, tog en ren flik och torkade bort överflödig pasta. Det blev kanske inte lika bra borttaget som bilden visar på deras hemsida, men jag hade ingen luddfri trasa.
December 2, 2001
Nefilim wrote: Jag följde anvisningarna på deras hemsida ganska noga. Har en Taisolkylare & en AMD XP 1600+ som nu går i 40-45 grader idle. Det enda jag inte gjorde på samma sätt som de, var att torka av flänsen med en trasa. Jag använde istället plastpåsen som jag gnuggat runt pastan med, tog en ren flik och torkade bort överflödig pasta. Det blev kanske inte lika bra borttaget som bilden visar på deras hemsida, men jag hade ingen luddfri trasa.
Jag tog en vanlig vettex trasa (torr)
1 Guest(s)