Apple TV|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Apple TV
mefi
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 2, 2007 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Konceptet låter ju helt okej, men för mig finns för många minus.
Finns något liknande men bättre?!

Hur skulle Mac Mini se ut på en 32 tummare?
Är PC så mkt bättre än mac?

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1134428
May 2, 2007 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Tvärtom, mac är så mycket bättre än pc.
Eller rättare, OS X är bättre än Windows.
Hårdvaran är ju likadan nuförtiden.

Jag ska köpa en macmini för att ha som mediadator när de uppdaterar den.
Hur det ser ut beror helt på hur du ställer in o väljer att göra.

Tocky
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 240
1134460
May 2, 2007 - 4:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: OS X är bättre än Windows.

Att säga att Mac OS X är bättre än Windows, är som att säga att det är bättra att doppa staven i analen, än i det traditionella hålet, Det beror helt på vad du tänkt att göra, vill du ha ordning på ditt liv och skaffa barn så tar du den traditionella vägen (Windows), men om du bara är en person som steker hela dagarna så tar du det andra hålet, ingen risk för oväntade resultat (Mac).

Det finns inget som säger att Mac OS X är bättre än Windows på något sätt, det är en smaksak, och bör testas fram. 99 % av alla Mac ägare, äger bara en Mac för att de har blivit helt sålda av Apples marknadsfröing, det har inget med operativsystemet att göra.

Nu är jag så långt borta att jag glömt frågan, men för de flesta duger Windows och om du redan har det förstår jag inte varför du ska byta, om du vill ha media pc kan du bygga en snygg liten för en bra peng, och använda den till mycket mer än det lilla Mac erbjuder.

Linux tycker jag däremot är ganska nice, fast de flesta distributionerna är extremt bloatade, så det gäller att göra rätt val som alltid här i världen.

Jag är hungrig så jag flummar väldigt mycket, men jag hoppas att jag var till någon hjälp.

Edit: ursäkta språket, (syftar på grammatiken) men som sagt jag är hungrig och tänker inte klart.

mefi
Medlem
1134472
May 2, 2007 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

men vadå? fungerar Media Center precis som en mac mini? asså samma koncept? kan man göra alla nödvändiga saker annars på dem? jobba, internet nerladdning osv?

Json_81
Member
Medlem
1134480
May 2, 2007 - 5:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Tocky wrote: [quote=Json_81]OS X är bättre än Windows.

Att säga att Mac OS X är bättre än Windows, är som att säga att det är bättra att doppa staven i analen, än i det traditionella hålet, Det beror helt på vad du tänkt att göra, vill du ha ordning på ditt liv och skaffa barn så tar du den traditionella vägen (Windows), men om du bara är en person som steker hela dagarna så tar du det andra hålet, ingen risk för oväntade resultat (Mac).

Det finns inget som säger att Mac OS X är bättre än Windows på något sätt, det är en smaksak, och bör testas fram. 99 % av alla Mac ägare, äger bara en Mac för att de har blivit helt sålda av Apples marknadsfröing, det har inget med operativsystemet att göra.

Nu är jag så långt borta att jag glömt frågan, men för de flesta duger Windows och om du redan har det förstår jag inte varför du ska byta, om du vill ha media pc kan du bygga en snygg liten för en bra peng, och använda den till mycket mer än det lilla Mac erbjuder.

Linux tycker jag däremot är ganska nice, fast de flesta distributionerna är extremt bloatade, så det gäller att göra rätt val som alltid här i världen.

Jag är hungrig så jag flummar väldigt mycket, men jag hoppas att jag var till någon hjälp.

Edit: ursäkta språket, (syftar på grammatiken) men som sagt jag är hungrig och tänker inte klart.

Sådär brukar folk som inte testat OS X skriva.
Enda fördelen med Windows är spel och om du har behov av speciella program (ex cad). OS X är stabilare och mer lätthanterligt.
Dina konstiga liknelser har du tagit helt ur luften, det finns inte ens något sammanhang i dem.

Lycka till med att bygga en lika smidig dator som mac mini för mindre pengar och få den att göra mer saker.
Det är nämligen omöjligt.

mefi
Medlem
1134486
May 2, 2007 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Min fråga kvarstår->
'

mefi wrote: men vadå? fungerar Media Center precis som en mac mini? asså samma koncept? kan man göra alla nödvändiga saker annars på dem? jobba, internet nerladdning osv?

men när jag ser på iMac mini så ser jag speciellt på storleken på hårddisk som är äckligt lite. allt annat funkar ju, men hårddisk på 80 gig? nej tack!

Json_81
Member
Medlem
1134633
May 3, 2007 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

mefi wrote: Min fråga kvarstår->
'
[quote=mefi]men vadå? fungerar Media Center precis som en mac mini? asså samma koncept? kan man göra alla nödvändiga saker annars på dem? jobba, internet nerladdning osv?

men när jag ser på iMac mini så ser jag speciellt på storleken på hårddisk som är äckligt lite. allt annat funkar ju, men hårddisk på 80 gig? nej tack!

Du kan sätta i en större / koppla in en extern.

Med Media Center menar Windows MCE? En Media Center dator är en helt vanlig pc med lite program för att förenkla mediauppspelning.

mefi
Medlem
1134665
May 3, 2007 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

okej, men varför ser de så annourlunda ut? Är de bättre anpassade till att kopplas till TV? Bättre skärpa etc

LenteP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
1134677
May 3, 2007 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl bara en design som ska passa bättre in i vardagsrummet, typ under TV:n med video/dekoder, etc... 😉

Json_81
Member
Medlem
1134724
May 4, 2007 - 4:44 am
sp_Permalink sp_Print

Som LenteP skriver, designskäl.
Få människor vill ha en ful grå miditower ståendes i tv-hyllan.

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
1134746
May 4, 2007 - 8:59 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kör med en Mac Mini som HTPC, fungerar helt perfekt. Dock fungerar inte allt via Front row så ibland får man rycka upp VLC-player.

Helt klart den tystaste maskin jag testat iaf! Skulle inte byta ut min Mini mot något 😀 Snygg design, ljudnivå, OS X... många fördelar.

mefi
Medlem
1134862
May 5, 2007 - 4:44 am
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Jag kör med en Mac Mini som HTPC, fungerar helt perfekt. Dock fungerar inte allt via Front row så ibland får man rycka upp VLC-player.

Helt klart den tystaste maskin jag testat iaf! Skulle inte byta ut min Mini mot något 😀 Snygg design, ljudnivå, OS X... många fördelar.

Allt det låter ju bra, men har du altså BARA en tv skärm som monitor då?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 274
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL