Är den bra, Receiver?|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är den bra, Receiver?
Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 18, 2006 - 2:44 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.blocket.se/vi/10368.....tm?ca=10_s ?

Då vi sitter på ett skyst 5:1 ljud men ingen bra reciver så är det lite knackigt... Skulle den här duga tror ni ?

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1102411
December 18, 2006 - 3:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart prisvärd, ja.

jonte_power
Member
Medlem
Forum Posts: 2674
1102416
December 18, 2006 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Har en sådan GRYMT prisvärd!
Läste även ett test i M3 där den fick väldigt bra betyg.

Dry_Ice
Member
Medlem
1102430
December 18, 2006 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: Har en sådan GRYMT prisvärd!
Läste även ett test i M3 där den fick väldigt bra betyg.

Stort tack!

Då vet jag att den är okej!

jonte_power
Member
Medlem
1102446
December 18, 2006 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste tillägga att testet i M3 är väl ca 1,5-2år gammalt.. men fortfarande väldigt grym stärkare för dem pengarna.. jag köpte min för ca 4000kr och jag ångrar mig inte ett dugg.. eller.. sneglade på en HK stärkare för att den var snyggare. men rent funktionsmässigt är Pioneern överlägsen..

Dry_Ice
Member
Medlem
1102454
December 18, 2006 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: Måste tillägga att testet i M3 är väl ca 1,5-2år gammalt.. men fortfarande väldigt grym stärkare för dem pengarna.. jag köpte min för ca 4000kr och jag ångrar mig inte ett dugg.. eller.. sneglade på en HK stärkare för att den var snyggare. men rent funktionsmässigt är Pioneern överlägsen..

Sälj din till mig och köp den där snygga HK stärkaren 😉 ?
Hann inte få tag i den innan den blev såld... en kille åkte dit nu.

alt. offra 2 sek och kolla på blocket efter en likande i sthlm eller uppsala 😉 embarassed

Dry_Ice
Member
Medlem
1102515
December 18, 2006 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi fick den !

Grymt, ska hämtas imorgon!

Dry_Ice
Member
Medlem
1102519
December 18, 2006 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej... Vi tar en uppföljning:

Hur kopplar man bäst ihop dvd etc till den?
Har en koaxial kabel (digital) ny ligger hemma. Ska jag använda den eller köpa optiska ?

Och vad ska den med S-video till :S ?

"S-Video Input/Output 4/2 (Includes Front in)"

fackamato
Member
Medlem
1102583
December 18, 2006 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle koppla optiskt, så slipper du elektrisk kontakt mellan apparaterna. S-video är ju en form av videosignal, så din receiver kan agera videoväxel också, dvs koppla all din utrustning till receivern och sedan receivern till tv:n, så kan du växla allting ifrån receivern.

Dry_Ice
Member
Medlem
1102586
December 18, 2006 - 9:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Jag skulle koppla optiskt, så slipper du elektrisk kontakt mellan apparaterna. S-video är ju en form av videosignal, så din receiver kan agera videoväxel också, dvs koppla all din utrustning till receivern och sedan receivern till tv:n, så kan du växla allting ifrån receivern.

:O var ju lite smart... Tycket dock det är lite onödigt 😉 men minskar ju antal kontroller kanske..

Tack för svaret! Då blir det en optisk. Dock så måste jag ha coax från min digital tv mottagare då den bara har det 🙁

jonte_power
Member
Medlem
1102592
December 18, 2006 - 10:01 pm
sp_Permalink sp_Print

coax är också bra. eftersom det är digitalt blir det inga förluster. coax kablarna är ganska duktigt skärmade och så.. om du inte tänker köra den igenom micron dvs.

Jag kör coax och det är snarare MP'3 ljudet och högtalarna som är den svaga länken..!

fackamato
Member
Medlem
1102597
December 18, 2006 - 10:09 pm
sp_Permalink sp_Print

jonte_power wrote: coax är också bra. eftersom det är digitalt blir det inga förluster. coax kablarna är ganska duktigt skärmade och så.. om du inte tänker köra den igenom micron dvs.

Jag kör coax och det är snarare MP'3 ljudet och högtalarna som är den svaga länken..!

Öhm. Optiskt är också digitalt. Och iom att det är ljus, så kan det omöjligen finnas några störningar, skärmning behövs inte. Har du en elektrisk kontakt mellan två apparater så kan det ju finnas skillnad i jord osv.

Hur som haver, jag tänker absolut inte starta någon coax vs optic diskussion ;), själv hade jag kört optiskt för att slippa det jag just nämnt. 😛

jonte_power
Member
Medlem
1102615
December 18, 2006 - 11:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: [quote=jonte_power]coax är också bra. eftersom det är digitalt blir det inga förluster. coax kablarna är ganska duktigt skärmade och så.. om du inte tänker köra den igenom micron dvs.

Öhm. Optiskt är också digitalt. Och iom att det är ljus, så kan det omöjligen finnas några störningar, skärmning behövs inte. Har du en elektrisk kontakt mellan två apparater så kan det ju finnas skillnad i jord osv.

Hur som haver, jag tänker absolut inte starta någon coax vs optic diskussion ;), själv hade jag kört optiskt för att slippa det jag just nämnt. 😛

Hehe.. jo jag vet att optisk är digitalt...

syftade bara på det Dry_Ice skrev:
"Dock så måste jag ha coax från min digital tv mottagare då den bara har det 🙁 "

Att han inte behöver bli ledsen över det, för coax är inte dåligt det heller...

Sen ang optisk eller ej.. tror jag skiljer endel från leverantör till leverantör... vilken typ av översättare man har i receivern/andra aparaten sen.. men men.. jag själv är ingen ljud nisse på det viset.. lyssnar bara.. o låter det bra och skarpt så är jag nöjd.. 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 263
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL