July 18, 2003
http://www.blocket.se/vi/10368.....tm?ca=10_s ?
Då vi sitter på ett skyst 5:1 ljud men ingen bra reciver så är det lite knackigt... Skulle den här duga tror ni ?
December 24, 2002
Måste tillägga att testet i M3 är väl ca 1,5-2år gammalt.. men fortfarande väldigt grym stärkare för dem pengarna.. jag köpte min för ca 4000kr och jag ångrar mig inte ett dugg.. eller.. sneglade på en HK stärkare för att den var snyggare. men rent funktionsmässigt är Pioneern överlägsen..
July 18, 2003
jonte_power wrote: Måste tillägga att testet i M3 är väl ca 1,5-2år gammalt.. men fortfarande väldigt grym stärkare för dem pengarna.. jag köpte min för ca 4000kr och jag ångrar mig inte ett dugg.. eller.. sneglade på en HK stärkare för att den var snyggare. men rent funktionsmässigt är Pioneern överlägsen..
Sälj din till mig och köp den där snygga HK stärkaren 😉 ?
Hann inte få tag i den innan den blev såld... en kille åkte dit nu.
alt. offra 2 sek och kolla på blocket efter en likande i sthlm eller uppsala 😉
March 5, 2002
Jag skulle koppla optiskt, så slipper du elektrisk kontakt mellan apparaterna. S-video är ju en form av videosignal, så din receiver kan agera videoväxel också, dvs koppla all din utrustning till receivern och sedan receivern till tv:n, så kan du växla allting ifrån receivern.
July 18, 2003
Fackamato wrote: Jag skulle koppla optiskt, så slipper du elektrisk kontakt mellan apparaterna. S-video är ju en form av videosignal, så din receiver kan agera videoväxel också, dvs koppla all din utrustning till receivern och sedan receivern till tv:n, så kan du växla allting ifrån receivern.
:O var ju lite smart... Tycket dock det är lite onödigt 😉 men minskar ju antal kontroller kanske..
Tack för svaret! Då blir det en optisk. Dock så måste jag ha coax från min digital tv mottagare då den bara har det 🙁
March 5, 2002
jonte_power wrote: coax är också bra. eftersom det är digitalt blir det inga förluster. coax kablarna är ganska duktigt skärmade och så.. om du inte tänker köra den igenom micron dvs.
Jag kör coax och det är snarare MP'3 ljudet och högtalarna som är den svaga länken..!
Öhm. Optiskt är också digitalt. Och iom att det är ljus, så kan det omöjligen finnas några störningar, skärmning behövs inte. Har du en elektrisk kontakt mellan två apparater så kan det ju finnas skillnad i jord osv.
Hur som haver, jag tänker absolut inte starta någon coax vs optic diskussion ;), själv hade jag kört optiskt för att slippa det jag just nämnt. 😛
December 24, 2002
Fackamato wrote: [quote=jonte_power]coax är också bra. eftersom det är digitalt blir det inga förluster. coax kablarna är ganska duktigt skärmade och så.. om du inte tänker köra den igenom micron dvs.
Jag kör coax och det är snarare MP'3 ljudet och högtalarna som är den svaga länken..!
Öhm. Optiskt är också digitalt. Och iom att det är ljus, så kan det omöjligen finnas några störningar, skärmning behövs inte. Har du en elektrisk kontakt mellan två apparater så kan det ju finnas skillnad i jord osv.
Hur som haver, jag tänker absolut inte starta någon coax vs optic diskussion ;), själv hade jag kört optiskt för att slippa det jag just nämnt. 😛
Hehe.. jo jag vet att optisk är digitalt...
syftade bara på det Dry_Ice skrev:
"Dock så måste jag ha coax från min digital tv mottagare då den bara har det 🙁 "
Att han inte behöver bli ledsen över det, för coax är inte dåligt det heller...
Sen ang optisk eller ej.. tror jag skiljer endel från leverantör till leverantör... vilken typ av översättare man har i receivern/andra aparaten sen.. men men.. jag själv är ingen ljud nisse på det viset.. lyssnar bara.. o låter det bra och skarpt så är jag nöjd.. 😀
1 Guest(s)