November 5, 2005
Har funderat lite på att skaffa mig ett värre grafikkort.
Men sitter man på ett 6600/6800 x800/850 så är det juh bara 7800 eller x1800 och upp korten som gäller...
känns som att det är ett stort hopp på 2000-3000kr för att få ett bättre grafikkort!?
För vad kan man välja för att få något under 3000kr som märkvärt är bättre än ett utav 6600/6800 x800/850 korten?
7800gt känns vel närmast och det ligger juh runt 3000kr. Visst blir det en prestanda skillnad men inte riktigt värt pengarna för att få några hundra 3dmark pts mer eller lite bättre fps i spelen.
Verkar som om man måste lägga 5-6000kr för att kunna öka sin prestanda märkvärdigt. Ooooch det kännns vääldigt vääldigt mycket 🙂
Känns som man sitter fast med sitt kort en längre framtid. Och bf2 som man spelar kan man juh inte ha högsta grafiken på antingen 6600/6800 x800/850 korten om man ska ha en jämn bra fps....(och nej det gör det inte fast än ni vill tro att era/mitt sketna kort gör det)
Vad gör man :..(
January 14, 2006
Json_81 wrote: Man väntar tills det finns grafikkort som är värda att uppgradera till.
Har du något av nämda grafikkort har du ju ett riktigt snabbt kort.
Värstingkorten är bara för folk som har för mycket pengar.
Hahaha! Ja det ganske dem har men vissa är ju ute efter grafiken ;D.
Typ som nördarna som sitter och spelar BF2 hela dagarna, försig så är ju
BF2 ett riktig bra spel men det är ganska tungt att lägga ut 24000-30000 kr för att få ett riktigt bra dator. Med SLI kopplade grafikkort, dubbla processorer osv.
mvh gurragustaf
August 30, 2005
Json_81 wrote: Du kan spela bf2 på högsta inställningarna med ett x850 eller ett 6800.
Indeed. För det mesta brukar andra saker vara flaskhalsar i system där detta inte fungerar. Kan vara drivrutiner, cpu, minnesbandbredd eller vad som helst.
Mitt 6800GT tuffade på som smör med BF2 på högsta grafikinställningarna.
November 5, 2005
jadå med 2gb minne och en p 3.4 så flöt det inte på med ett 7800gt med bästa grafiken på bf2....
ca 7k i 3dmark 05.
ni kanske inte spelar på 64spelares servers?
men jag lovar kör ni tex 64spelares bana med kartan strike at karkand så har ni inte en jämn fps
Har testat spelet på 5datorer och det är ingen som klarar av det.
Till och med polarn som har 2st 7800gtx i sli och massa annat värsting i datorn dumpar ner till 50fps...
så ni som snackar om 6800gt och 850 sluta ljug för jag vet.
Och annars ge mej en screen när ni krigar och har bättre än 50fps med erat kort på hösta grafiken..
med några gubbar på skärmen och lite explosioner
finns inte en möjlighet så är det bara.. jag har 99fps på högsta grafiken med mitt x850 men ja precis-... kuta runt själv eller på en 16spelares server där man ser 1gubbe per timme... då har man bra fps
November 5, 2005
Dadde wrote: Tror din cpu stoppar lite, P4orna är ju inte lika bra till spel som AMD 64orna är. Prova att klocka den lite och se om det går bättre.
hmm kan stämma.. alla mina polare har faktiskt suttit på p4:or
Men ändå.. Han som verkligen har gryma grejjer. 3,4ghz 2gb minne (kingston hyper nått) och 2st 7800gtx...
borde inte han ha en jämn fps när han drar över 9k i 3dmark 05 ? 🙂
ok 3dmark score är vel inte allt men det är vel ändå nått att sträva efter.
så nej bf2 funkar inte med dessa "gamla" kort på bästa grafiken om man inte kör med nån über trim torris varriant. Inte på max grafik max krig 🙂
så sluta påstå det #%#)#%/)# =)
spelet som kanske är kasst gjort då X)
man kanske skulle börjat med detdär WoW som man verkar kunne spela på vilken skitdator som helst X(
August 30, 2005
Om du vet så jäkla mycket kanske borde du tänka lite längre, och mer. Dessutom bör du ha lite mer att komma med innan du säger att någon ljuger. För att inte tala om lite vanlig artighet.
3D Mark och liknande program säger inte allt när det gäller verklig prestanda i spel och liknande. Detta på grund av att benchmark-program kan optimera vissa saker som inte alltid är applicerbart i verkliga spel. Att lita på sådana program är som att lita på Bush när han säger att kriget mot terrorismen går bra. Det har även förekommit anklagelser mot NVidia att de har "fusk" i sina drivrutiner för att få högre poäng i 3DMark.
Och nej, jag påstår fortfarande att jag kan spela BF2 på maxade grafikinställningar med 6800GT utan problem.
Edit: Hittade rapporter, efter lite sökning, att BF2 är dåligt kodat för P4, kanske beroende på att DICE använde uteslutande AMD64 vid programmering. Skulle detta stämma (vilket det nödvändigtvis inte behöver göra) kan det också ge en del av förklaringen.
January 8, 2003
Eftersom alla hade Intel så kan du ju snabbt och lätt kolla om det är cpun som stoppar. Vid en viss gräns när cpun stoppar så kvittar det ju nästan vilket grafikkort man har och har alla liknande hastighet så stoppar de ungefär vid samma inställningar och börjar hacka. Så om du klockar och kollar fpsen hela tiden så ser du ju direkt om det är cpun som stoppar eller inte.
November 5, 2005
airman wrote: Snackar du om 64 spelares server online? alltså via internet, så lär det ju inte ha med grafikkortet att göra, eller du kanske menar sigleplayer?
nae menar online.
båda jag och nej med grafikkortet... visst pallar inte servern men samtidigt så om jag sitter på ett 6800 eller 7800 så har jag likt förbannat bättre fps med 7800 kortet
November 22, 2001
pphille wrote: [quote=airman]Snackar du om 64 spelares server online? alltså via internet, så lär det ju inte ha med grafikkortet att göra, eller du kanske menar sigleplayer?
nae menar online.
båda jag och nej med grafikkortet... visst pallar inte servern men samtidigt så om jag sitter på ett 6800 eller 7800 så har jag likt förbannat bättre fps med 7800 kortet
Ja, men hur mycket bättre?
Kan fortfarande vara processorn som begränsar även om du i snitt har högre fps.
August 28, 2004
airman wrote: Skaffa företagsdator typ HemPC, som jag, sen börjar du studera under hyrtiden och får den gratis under tiden du studerar... 🙂 Ett tips, kanske inte möjligt för alla?? Då blir kottnaden typ 2000:- och så köper du ut den för en tusenlapp i slutet av perioden 😀
Hur är det möjligt? Är det studera för att fördjupa dig i arbetet, eller högskola?
1 Guest(s)