August 24, 2003
täkte eventuelt byta mitt vista 64 mot 32 bit
bara en massa strul med 64bitars system
en sak till hur uppdatetar jag mitt bios på mitt moderkort,
kan inte använda live uppdate3 det funkar inte i 64bit
om jag tankar hem det så funkar det inte att flasha via windows för att skiten inte stödjer 64bit, vet ej hur man flashar annars.
yee right att mitt moderkort är vista kompatibelt
August 16, 2003
denstore, men jag är osäker på hur säkert det igentligen är, det är flera tillverkare och andra sidor och personer som har avrått från att använda diskett er då dom så lätt tappar informationen på dom magnetiska plattorna, senaste gången jag skulle flasha BIOS via diskett då tappade disketten information, som tur var var det på boot disketten och inte den med BIOS grejerna på.
March 11, 2003
Poontus wrote: denstore, men jag är osäker på hur säkert det igentligen är, det är flera tillverkare och andra sidor och personer som har avrått från att använda diskett er då dom så lätt tappar informationen på dom magnetiska plattorna, senaste gången jag skulle flasha BIOS via diskett då tappade disketten information, som tur var var det på boot disketten och inte den med BIOS grejerna på.
Jag har flashat massvis med moderkort och grafikkort, och använt disketter nästan alltid. Aldrig haft något problem. Problemen uppstår nog p.g.a. att folk inte sparar orginalbioset, eller skriver in fel kommandon.
Om man oroar sig för informationsförluser på disketten, så är de ju inte värre än att göra en i backup och i värsta fall gå över till grannen och tanka hem en ny version.
March 14, 2001
denstore wrote: [quote=Poontus]denstore, men jag är osäker på hur säkert det igentligen är, det är flera tillverkare och andra sidor och personer som har avrått från att använda diskett er då dom så lätt tappar informationen på dom magnetiska plattorna, senaste gången jag skulle flasha BIOS via diskett då tappade disketten information, som tur var var det på boot disketten och inte den med BIOS grejerna på.
Jag har flashat massvis med moderkort och grafikkort, och använt disketter nästan alltid. Aldrig haft något problem. Problemen uppstår nog p.g.a. att folk inte sparar orginalbioset, eller skriver in fel kommandon.
Om man oroar sig för informationsförluser på disketten, så är de ju inte värre än att göra en i backup och i värsta fall gå över till grannen och tanka hem en ny version.
Brukar vara så att flashprogrammet verifierar biosfilen, skulle den inte vara komplett så sker ingen uppdatering, så att disketten skulle tappa information spelar egentligen ingen roll.
Sen när man använder diskett utesluter man andra felkällor i windows som kan orsaka korrupt bios, kan vara alla möjliga grejor som stör uppdateringen.
August 16, 2003
iof så hade jag kanske maximal otur senast, jag hade en relativt ny Samsung diskettstation, jag gick över till en kompis som bor ca 400meter bort, då fungerade inte min diskettstation längre, men han hade i en gammal dator som låg och skräpade en pajjade en diskett 🙁 detta innom 15 minuter från varandra.
March 11, 2003
Snorch wrote: [quote=denstore][quote=Poontus]denstore, men jag är osäker på hur säkert det igentligen är, det är flera tillverkare och andra sidor och personer som har avrått från att använda diskett er då dom så lätt tappar informationen på dom magnetiska plattorna, senaste gången jag skulle flasha BIOS via diskett då tappade disketten information, som tur var var det på boot disketten och inte den med BIOS grejerna på.
Brukar vara så att flashprogrammet verifierar biosfilen, skulle den inte vara komplett så sker ingen uppdatering, så att disketten skulle tappa information spelar egentligen ingen roll.
Sen när man använder diskett utesluter man andra felkällor i windows som kan orsaka korrupt bios, kan vara alla möjliga grejor som stör uppdateringen.
Precis. Diskett är idiotsäkert om man vet vad man gör.
August 3, 2006
tkr inte att su ska byta till en 32bitars ver.
MS har inte optimerat 64an så mkt än men det kommer med tiden...
Ms har lovat att inom 2 månader efter releas ska 64bitars versionen vara lika stabil och optimerat som 32bitars och vara bakotkompatibelt med de prog/drivisar som ms akn göra ngt åt. de programmen som inte funkar måste företagen som gjort det själva ge ut en patch.
April 13, 2004
dapr0x wrote: tkr inte att su ska byta till en 32bitars ver.
MS har inte optimerat 64an så mkt än men det kommer med tiden...
Ms har lovat att inom 2 månader efter releas ska 64bitars versionen vara lika stabil och optimerat som 32bitars och vara bakotkompatibelt med de prog/drivisar som ms akn göra ngt åt. de programmen som inte funkar måste företagen som gjort det själva ge ut en patch.
Precis som när XP kom alltså 😛
2 Guest(s)