October 31, 2001
Jag har nämligen det problemet att när jag installerar ett AGP-kort i en dator så hänger sig de flesta spelen trots att installationen gått felfritt. Jag har testat med olika kort (TNT Riva Ultra 32 Mb, Hercules 32 Mb, nVidia Geforce2 32 Mb) OCH med olika datorer (Packard Bell PII, Toshiba PIII).
Tänker nu skaffa ett nytt kort men jag vet inte riktigt om jag vågar mig på ett AGP-kort, eftersom det alltid är så jobbigt att lämna tillbaka allting när det inte fungerar. Jag följer instruktionerna för installation men det kanske är något annat som är fel. Någon som har en aning om vad???
October 31, 2001
Nej, installationen vet jag att jag utför rätt och det brukar inte vara problem med den. Det är kompabiliteten med en hel del spel som är problemet.
Jag har lärt mig en del sedan jag skrev det första inlägget i den här tråden så det borde nog fungera. En sak undrar jag dock. Jag tittar på Creative's Geforce 3 Ti200 och systemkraven säger:
"AGP 2.0 compliant slot or better"
Jag har försökt hitta datorns AGP version i manualen men där finns inget. Hur tar jag reda på det?
[ Detta Inlägg ändrades av: da dave den 2002-06-13 23:38 ]
2 Guest(s)