Är micen trasig???|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Är micen trasig???
_Spike
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 537
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 27, 2006 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett par Logitech Preminum Stereo 30 Headset. Och idag så skulle jag testa micen i t.ex ljudinspelaren och ventrilo men de funkade inte. Det har funkat tidigare typ för nån vecka sen.

jensa_morini
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 367
1008631
January 27, 2006 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

kanske den är......men hur ska vi veta det ?? om du inte kan spela in eller nått sånt så kan den ju va pajj 😛

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1008640
January 27, 2006 - 10:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Prova med en annan mic, annars får du prova att ominstallera ljuddrivrutiner/kolla hårdvara.

Om du inte har en extra mikrofon: använd hörlurar som du kopplar in i mic-ingången och pratar in i.

_Spike
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 537
1008641
January 27, 2006 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

jensa_morini wrote: kanske den är......men hur ska vi veta det ?? om du inte kan spela in eller nått sånt så kan den ju va pajj 😛

'

Hur kan den egentligen det? den funkade för två veckor sen. Ojoj, det ska alltid hämda en masssa myskosaker för mig!!!! :arg: :arg: :arg:

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1008646
January 27, 2006 - 11:02 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: Prova med en annan mic, annars får du prova att ominstallera ljuddrivrutiner/kolla hårdvara.

Om du inte har en extra mikrofon: använd hörlurar som du kopplar in i mic-ingången och pratar in i.

jag är trött nu, det kan hända att jag missförstår dig. men menar du att han ska plugga in ett par hörlurar i mic-ingången och tala in i lurarna?

varför?

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1008653
January 27, 2006 - 11:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Xenomorphed wrote: [quote=hULt0]Prova med en annan mic, annars får du prova att ominstallera ljuddrivrutiner/kolla hårdvara.

jag är trött nu, det kan hända att jag missförstår dig. men menar du att han ska plugga in ett par hörlurar i mic-ingången och tala in i lurarna?

varför?

För att om han inte har provat med en annan mikrofon, så misstänker jag att han inte har någon extra mikrofon.

En mikrofon och hörlurar är samma sak, gjorde på samma sätt fast hörlurar omvandlar en signal till ljud och en mikrofon tvärtom. Därför kan han använda ett par hörlurar om han inte har en extra mikrofon, funkar utmärkt! wink
Duger iaf för att kolla om det är mikrofonen eller något annat det är fel på.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 405
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL