August 28, 2001
Hejsan jag har en polares dator hemma hos mig som vi håller på att sätta ihop. Alla delar är nya: MSI KT7 266pro-r, AMD 1800+, DDR minne och flera feta fläktar. och ett Geforce 3 Ti 200. Jag har nu satt ihop allt men inget händer, det ända som händer när jag startar upp att den att den går igång med piper inte att nått e fel och bootar inte. 4 stycken lampor lyser , och i manualen står det att cpu:n är sönder om ala 4 lyser rött. Då satt jag in min cpu, men inget hände . Har även testat hans cpu i min låda, det funkade inte heller. Så vad kan nu felet vara? Att både cpu:n och mobot är paj ? snälla neeed help
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-12-13 23:39 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: tratten[DEI] den 2001-12-14 00:19 ]
July 25, 2001
Det finns ett fel med MSIs moderkort och xp. Jag har ett själv...
Ibland när man startar hänger den sig efter den har räknat upp ramminnet. Men då är det bara att stänga av den och sätta igång den igen. När detta händer för mig har jag iaf bild så jag ser vad som händer.
MSI vet inte vad det är för fel tror jag, för på deras forum finns flera med liknande problem... 🙁
March 6, 2001
On 2001-12-14 23:00, Sly wrote:
Det finns ett fel med MSIs moderkort och xp. Jag har ett själv...Ibland när man startar hänger den sig efter den har räknat upp ramminnet. Men då är det bara att stänga av den och sätta igång den igen. När detta händer för mig har jag iaf bild så jag ser vad som händer.
MSI vet inte vad det är för fel tror jag, för på deras forum finns flera med liknande problem... 🙁
Svågern hade samma problem men han lessnade och bytte moderkort..
October 30, 2001
Testa och bara att köra med bara processorfläkt. Kan vara så att allt drar för mycket ström.
Hade samma fel för ett tag sen när jag satte i flera fläktar. Enligt Diag. LED stod det att processorn var trasig men den fick egentligen för lite ström.
Dra ur fläktarna och reseta CMOS testa igen.
August 28, 2001
Tack killar för era goda svar. JO det är KÖPT på Datorbutiken, och både mobot avr paj liksom cpu:n!!!! :burn: Angånde Msi:s problem med AMD xp så finns det en bios uppdatering som funka fint fint. Tack ialla fall för era svar. Undar hur stor chans det kan vara att både få cpu och mobo som e PAJ? 🙁
June 11, 2001
Gör som jag! handla på Skribo Font AB så slipper ni alla problem med att sådant här händer.
December 2, 2001
Jag har köpt ett helt datorpaket utav DB:
Moderkort: Asus A7V133
CPU: AMD T-BIRD 1,4
Grafik-kort: Asus V7700 DELUXE
Och jag har aldrig haft nåt problem med d.
Det är inte rättvist att säga så om DB. Alla företag har problem ibland...Och förresten kanske allt gick sönder med posten...Vet man aldrig...
3 Guest(s)