December 17, 2001
ne!! jag har precis samma problem!!! alltså fick mina grejjer i fredags,..typ prylar för 20.000 kr...så när vi drar i gång skiten så börjar det låta som polissirener å det lyser 4 lampor som indikerar att CPU är trasig lr sitter fel...
VAD SKA JAG GÖRA?`???
[ Detta Inlägg ändrades av: oath5 den 2001-12-17 23:29 ]
August 28, 2001
Vad är det för mobo ? om det är ett MSI och alla fyra lampor lyser rött som sitter mot usb-uttaget "bak" så e cpu:n paj.... har du köpt det på DB 😛
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-12-18 00:16 ]
October 25, 2001
August 20, 2001
December 21, 2001
Alltså. . .
Jag har precis samma problem som er, men min processor är hel!
Först köpte jag i princip samma prylar från komplett.se:
MSI KT7-266 PRO-R, AMD Athlon 1,4 GHz, 256 Mb DDR-minne och Geforce 2 64 Mb.
Först körde jag den processorn, men då pep datorn och alla lampor började lysa rött. Den testade jag även på min kompis dator med samma resultat.
Nu kör jag en Athlon 1,0 GHz, som är hel, men vissa gånger(läs ofta) hävdar moderkortet
fortfarande att processorn är trasigt genom att lysa rött. Jag vet ju att den inte är det, eftersom jag skriver från den datorn nu, men har någon en aning om vad som kan vara fel då? Något med mobot antagligen, eller?
May 27, 2001
Jag kan även bekräfta att detta är sant.
Det är min dator han testat 1.4GHzaren på.
Det uppstår mystiska fel när han kör sin dator, ena stunden kan processorn vara paj och i andra stunden funka stabilt i flera timmar innan man slår av den för att man te x ska lägga sej o sova...(alla har inte datorn på över natten).
Vad kan va fel?
Vi har kört Windows update, och "ska" flasha om biosen till senaste om ett tag...
Tacksam för snabba SvAr...
[ Detta Inlägg ändrades av: Mattias aka [NH]Matte den 2001-12-21 19:33 ]
August 28, 2001
Hjesan , jo det var så mobot var paj....det tog över 4 VECKOR innan jag fick ett nytt kort av DATORBUTIKEN!!!! som visade vara samma kort som dom hade lagat... Jo man börjar se vilka företag som e bra som kan ge support efter man har köpt och inte bara när man ska köpa. AJA ha en trevlig vår :=P
2 Guest(s)