August 18, 2002
Jag har ett problem.
Jag har en bra dator,,,en 1,5 ghz med 256 ram, Geforce 3. Jag har laddat ner dom senaste drivrutinerna till mig Geforce från nvidia. Jag har Windows ME inlagt. Felet är att nästa alla spel Hackar och laggar t,ex counter strike (och det beror inte på pingen). Jag har testat flera gånger att formatera, defragmentera och köra scandisk. Vad är fel?,,kan det lösa sig om jag installerar ett annat operativsystem t.ex Windows XP?. Jag har testat att stänga av v-sync. Min FPS är cirka 50-60.
August 20, 2001
Skaffa via4in1 drivrutiner om du har via krets .. Finns på filarkiv här på nh!! Det borde göra en del om du inte har..
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
August 20, 2001
Det är typ en drivrutin till moderkortet! behövs dock inte till alla moderkort! Jag vet ej om det hände rnågot om man installerar det fasst man inte har sån grej.
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
August 18, 2002
Sho:Gun wrote: Det är typ en drivrutin till moderkortet! behövs dock inte till alla moderkort! Jag vet ej om det hände rnågot om man installerar det fasst man inte har sån grej.
Borde jag testa att installera den lr kan det hända något med mitt system om den inte passar?
February 1, 2002
Bomerang wrote: Jag har ett problem.
Jag har en bra dator,,,en 1,5 ghz med 256 ram, Geforce 3. Jag har laddat ner dom senaste drivrutinerna till mig Geforce från nvidia. Jag har Windows ME inlagt. Felet är att nästa alla spel Hackar och laggar t,ex counter strike (och det beror inte på pingen). Jag har testat flera gånger att formatera, defragmentera och köra scandisk. Vad är fel?,,kan det lösa sig om jag installerar ett annat operativsystem t.ex Windows XP?. Jag har testat att stänga av v-sync. Min FPS är cirka 50-60.
Hej!
Vill inte låta kritisk på något sätt. Men det är lite lättare och hjälpa dig om du talar om vad du har för delar i Pc`n. T.ex om det är en AMD baserad dator eller en Intel baserad dator. Exempelvis AMD Ahtlon med Abit moderkort osv eller Intel P4 och Asus moderkort. Drivrutinen 4 in 1 kan ju hjälpa om du har ett VIA baserat moderkort . Windows ME är tillsynes ett rätt så buggigt operativ så om du har funderingar på att byta så är ett par förslag antingen Windows 2000 eller Windows XP. 😛 😛
August 18, 2002
swepsg wrote: [quote=Bomerang]Jag har ett problem.
Hej!
Vill inte låta kritisk på något sätt. Men det är lite lättare och hjälpa dig om du talar om vad du har för delar i Pc`n. T.ex om det är en AMD baserad dator eller en Intel baserad dator. Exempelvis AMD Ahtlon med Abit moderkort osv eller Intel P4 och Asus moderkort. Drivrutinen 4 in 1 kan ju hjälpa om du har ett VIA baserat moderkort . Windows ME är tillsynes ett rätt så buggigt operativ så om du har funderingar på att byta så är ett par förslag antingen Windows 2000 eller Windows XP. 😛 😛
Jag har en dell dimension 8100,,pentium 4,,
December 2, 2001
Va jag vet så finns det drivrutiner till krätsarna på dells moderkort på deras hemsida, du kan juh prova det som en sista utväg! Du skriver bara in numret på baksidan av din dator så ploppar alla drivers upp. Så va det iaf för länge sedan då man själv satt me dell 😉
Annars håller jag fullt med dom andra att ME suger unken strumpa!!! Min rekomendation är att byta till något NT baserat operativsystem.
1 Guest(s)