February 16, 2006
Har ett abit is7 moderkort med p4 2800 med antec psu 450w, började tröttna på den högljudda northbridgefläkten och tog bort den och tog med den till datorbutiken för att hitta en annan, vilket inte fanns, så jag satte dit den igen, utan att koppla in fläkten bytte också cpu-fläkten (varje gång jag byter den följer processorn med ut) till en ac. Datorn har fungerat ua två timmar tidigare. Nu startar den och stannar direkt (hänt förut när cpun blir för varm), byter till min gamla cpu-fläkt, startar om datorn, som nu fortsätter surra utan att stänga av. Alla fläktar, den gröna lampan på moderkortet lyser, hårdskarna surrar, men skärmen går inte ur vilolöge. Testar med en annan skärm, med två andra graffekort, inget liv i skärmen, inget pip, ingenting.
Det finns inga böjda pins på cpun, och den faller i sin plats utan problem, men det gnisslar oroväckande när jag spänner fast den. Är det någon som har någon idé. Har beställt ett nytt moderkort eftersom det var det billigaste att börja med då jag inte har någon möjlighet att låna av någon och pröva.
Alla tips tas tacksamt emot.
February 16, 2006
När jag dagen efter skulle rengöra fläkten i väntan på mitt nya moderkort upptäcker jag att flera pins är kraftigt böjda, vet ej om jag kan räta ut dem, moderkortet jag beställde var ju ingen idé upptäckte jag, eftersom det är ganska så svårt att få tag på en prisvärd p4, s478, webbhallen som jag beställde ifrån skickade kortet trots att jag avbeställde det i tid, aldrig att jag handlar därifrån mer. Så nu får det bli övergång till amd64 i stället. Det blir lite dyrare och roligare.
2 Guest(s)