August 16, 2003
köp Raptor 150GB 😉
http://www.tomshardware.se/lag.....8;chart=32
March 14, 2001
http://www.tomshardware.se/lagring/harddisk/interaktiv_jamforelse/index.html?model1=139&model2=124&chart=32
Länk med tomshardware.se utskivet ordentligen, varför kan undras?
För jag tycker det är så inihelvete fjantigt att ni ska censurera deras länk.
Det här kanske jag skulle skrivit i feedback istället men kanske gör det också, om jag orkar.
November 8, 2007
absolut, köp en raptor, men inte gamerversionen enligt mig, den lever om som fan.. +10db jämfört med server..
Har själv nyss fått hem en 150gb server.. skit nöjd med den..
offtopic: Passar även på att säga HEJ i den här tråden !
X2 5600 @ 3.3GHz × Gigabyte M59SLI-S4 × 4x1GB Corsair XMS2CL5 @ DDR942 4-4-4-10 × 8800GTX @ 650/2080Mhz x WD Raptor 150GB x Hitatchi 250GB × Corsair HX620 x CM Gemin II x TR HR03-Plus x AeroCool Extremengine 3T
24/7 klockning
August 7, 2003
Jo, Raptor är kungen av speed fortfarande när det gäller diskar som vanliga användare köper med SATA-interface iaf.
Själv har jag lekt lite med SAS 15k 2.5" diskar. De är 1) snabbast 🙂 2) tysta 🙂 3) drar inte mycket ström 🙂 4) lite dyra 🙁 särskilt om man räknar in sas-kontrollerna man ska ha. Man kan inte få allt...
När någon annan betalar så konfar jag alla system med två såna i raid-10 (för att boota från) sen beroende på data-behov. Har beställt en maskin med 18 såna diskar (och 72 st 750 GB diskar), ska köra lite tester kanske när den kommer för att se prestandan.
Sen finns ju saker som Gigabyte i-ram och Hyperdrive 4 också... men då pratar vi seriöst och onödigt med $$$$$
August 11, 2005
Laglorden wrote: Jo, Raptor är kungen av speed fortfarande när det gäller diskar som vanliga användare köper med SATA-interface iaf.
Själv har jag lekt lite med SAS 15k 2.5" diskar. De är 1) snabbast 🙂 2) tysta 🙂 3) drar inte mycket ström 🙂 4) lite dyra 🙁 särskilt om man räknar in sas-kontrollerna man ska ha. Man kan inte få allt...
När någon annan betalar så konfar jag alla system med två såna i raid-10 (för att boota från) sen beroende på data-behov. Har beställt en maskin med 18 såna diskar (och 72 st 750 GB diskar), ska köra lite tester kanske när den kommer för att se prestandan.
Sen finns ju saker som Gigabyte i-ram och Hyperdrive 4 också... men då pratar vi seriöst och onödigt med $$$$$
72 st 750 GB?
Tnker du tömma internet fpå "semesterbilder" och porr eller ^^
April 24, 2007
csm101 wrote: [quote=Laglorden]Jo, Raptor är kungen av speed fortfarande när det gäller diskar som vanliga användare köper med SATA-interface iaf.
72 st 750 GB?
med 75* 750 gb är det nästan möjligt så varför inte?? 😛
August 7, 2003
csm101 wrote: [quote=Laglorden]Jo, Raptor är kungen av speed fortfarande när det gäller diskar som vanliga användare köper med SATA-interface iaf.
72 st 750 GB?
Japps, nu ska jag slutligen kunna lagra all getsex-porr nånstans 😉
Nej, det är ett backup-system och jag vill lagra det mesta på disk för att kunna få någotsånär snabb återläsning av data trots man kör inkrementella backuper, sedan får det som inte får plats "overflowa" ut på bandrobotar med LTO-3 eller 4 band (men då blir det inte multipla dataströmmar vilket gör återläsning kommer gå "tillräckligt" snabbt ändå)
(Det är inte för privat bruk alltså därav "om någon annan betalar")
2 Guest(s)