October 28, 2004
Hallå alla vakna glada datorentusiaster! 😀
Jag har haft funderingar på en Raptor ett tag nu men funderar fortfarande på om den är värd sina pengar. Blir systemet märkbart snabbare med en sådan?
Ni som har en vad säger ni?
Min tanke är att köra OS, antivirus progr. samt lite andra småprogram på den och övrigt på den andra disken. Låter det vettigt?
Ni som har en kör ni även spelen på den?
Är det kanske bättre att lägga pengar på 2 GB oc- minne istället för att få bättre prestanda?
Blir Windows uppstarten snabbare med Raptor- disken?
Disken kostar en del och man kan få en hel del lagringsutrymme om man väljer en "vanlig" disk istället..... Detta gör också att jag tvekar lite.
Tacksam för svar
Speldatorn! VF1000SWA, Corsair HX520W, ASUS P5K- VM, Q6600, H2O 620, 4GB Corsair, XFX HD5830
December 30, 2003
Svårt beslut :/
Har haft både en 36gb och 74gb raptor, hann knappt se windows loggon i startupen för den va så snabb.
2gb minne, behövs väll mest om man jobbar med tunga program och spelar krävande spel.
så välldigt svårt beslut, tror prestanda vinsten blir någelunda lika i båda fallen :), så valet är ditt :D.
April 23, 2003
Det enda du egentligen tjänar på med en snabbare hårddisk är prestanda på laddningstider och liknande. I spel laddas ju allt in i minnet, så just när du spelar har hårddisken mindre betydelse (om du inte har för lite ram i burken).
Jag hade nog satsat på en större hårddisk samt mer/snabbare ram-minne.
1 Guest(s)