March 7, 2003
Nu har jag läst alla forum och tester jag kan hitta men blir inge klokare för det 🙁
Ska köpa en 939 cpu men vet inte vilken jag ska köpa av:
*Venice 3500+/3800+
*X2 3800+
*Opteron 146
de ligger ju alla i ungefär samma prisklass 😮
Datorn blir mest till spelande och jag hoppas på att överklocka den till ca 2.3 - 2.4 ghz
Opteron är klockvänlig o 1mb cache, Venice också rätt klockvänlig o snabbare i spel än X2 (enligt lite tester jag sett iaf) men X2 är ju vassare i rendering o dyligt och kanske kommer ikapp i spel prestanda med bara de optimeras för X2.
Vilken ska man välja? :-k
Några ideer o tankar om detta? 😮
March 7, 2003
Hmm....conroe är Intel antar jag? är usel på deras beteckningar
Hade tänkt mig ett AMD bygge, har bara haft sådana och det känns liksom hemtamt 😎
Det som stör mig lite med X2 3800+ är att den presterade likvärdig/sämre än t.ex venice 3200+ i många spel tester jag läst.... även i vissa applikationer 😮
Men det beror kanske på att de spelen/applikationerna bara nyttjar en kärna o de går ju i 2.0 ghz båda de prollarna. :-k
February 21, 2006
Alltså....Har du redan allt utom just processorn så köp en X2 3800+ och klocka den.
SKall du börja om och bygga från början så finns det inte någon anledning i hela världen att köpa ett AMD system idag eftersom Core 2 Duo piskar alla processorer som AMD har för tillfället.
2 Guest(s)