September 1, 2002
Öhh... jag lovar ett grafikkortet kommer smida på strålande även om du är upp i 80C med det.
Men visst, jag skulle själv byta kylare enbart för att få ner ljudnivån. Och då som bonus får du ju sänkt temperatur om du är orolig.
Billigt dessutom... Zalman VF700-CU ~250:- eller en NV silencer för dryga 200.
March 5, 2002
Grafikkortet stänger av datorn, eller hänger datorn eller något när det når 120 grader (nVidias drivrutiner), och 65 grader full load, i SLI, är absolut ingen fara. Det är nästan idle-temperaturer jämfört med andra grafikkort. Mitt 6800GT (med standard alukylare, Inno3d) idlar på 52c och full load är 85c (öppet chassi), men nu är det 26 grader i rummet också, klart lägre på vintern. När grafikkortet når 90 grader så hänger datorn sig (vilket innebär att när jag spelar med överklockat grafikkort så kan man inte spela särskilt länge ;p). Som sagt, dina temperaturer på grafikkorten är HELT normala, absolut inget att oroa sig över.
November 30, 2004
August 23, 2001
Fackamato wrote: Grafikkortet stänger av datorn, eller hänger datorn eller något när det når 120 grader (nVidias drivrutiner), och 65 grader full load, i SLI, är absolut ingen fara. Det är nästan idle-temperaturer jämfört med andra grafikkort. Mitt 6800GT (med standard alukylare, Inno3d) idlar på 52c och full load är 85c (öppet chassi), men nu är det 26 grader i rummet också, klart lägre på vintern. När grafikkortet når 90 grader så hänger datorn sig (vilket innebär att när jag spelar med överklockat grafikkort så kan man inte spela särskilt länge ;p). Som sagt, dina temperaturer på grafikkorten är HELT normala, absolut inget att oroa sig över.
min GPU ligger på 50-52 under spel, kör iofs vatten på den. Men dom där "65 grader full load" är det på CPUn? För min dator kan helst plötsligt starta om under spel och jag är inte säker men tror att min CPU kliver upp på 65 grader precis då. Måste nog på med en till radiator och bättre CPU block kanske.....
1 Guest(s)