September 17, 2002
Hej!
Detta är ingen "svart vit bild på TVn" tråd i alla fall så läs gärna vidare och hjälp mig, vore evigt tacksam.
Har ett ASUS 7800 GTX med en sån adapter kabel till där man kan stoppa i massa olika kablar till vad man nu har för utrustning hemma, s-video, composit, HDTV - TV out och In osv.
Jag kör med composit kabel - scart då TVn inte verkar stödja s-video. Jag får en färg signal till TV men så fort jag försöker spela upp en film syns inget på TVn, oavsett spelare (Windows Media Player 10, MP Classic, VLC Player, TV Tool osv...) Vill ju helst köra DualView men testade att klona bilden, skrivbordet syns men ingen bild i spelaren, helt svart. Har installerat Nimo Codec Pack, K-Lite Codec pack man skall ju inte behöva något mer? Eller är det något jag missat?
På mitt förra system (Gainward 6800 Ultra GS) funkade det klockrent, körde igång filmen datorn och den visades på TVn.
Är det någon annan codec jag behöver också? I Nimo och K-Lite ska ju allt ingå? Kör med Forceware 77.50
En annan smått irriterande grej är att så fort jag spelar upp en film (oavsett spelare) så drar processor kapaciteten upp i 70 % och datorn blir jätte seg och filmen hackar vad tusan är det som spökar egentligen?
Hoppas jag fått med all info, resten av systemet står i min signatur.
Jag hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig, skulle bli as tacksam!
Mvh
/Jesper
September 17, 2002
OK, har meckat lite men vet inte riktigt vad jag skall göra. Overlay är det samma sak som överlagring antar jag, finns inte så mkt att ställa in i drivaren.
Känns det inte som det saknas nån codec eller nåt? Känner igen att jag haft problemet på gamla datorn men det löste sig, kommer inte ihåg vad jag gjorde bara.
Är det inte skumt också att så fort jag drar igång en .avi, .mpg eller liknande så drar CPU användningen upp i 70-80% ? Så jobbigt skall det väl inte vara att köra en film heller?
2 Guest(s)