November 22, 2006
Jag har nyss köpt ett ASUS 7900GTX 512Mb kort och installerat dom nyaste drivrutinerna från nVidia (93.71-Forceware.WinXP-2k.International-WHQL). Mitt problem är att i vissa spel så får jag en fyrkant i det vänstra hörnet på 1/4 del av skärmen som man får någon slags ghost effekt, till exempel om det är dimma eller rök så syns det ingen där utan det är helt klart.
Jag har provat med att installera drivrutinen som kom med kortet samt drivrutinen som nVidia släppte före den nya som jag använder nu, men problemet kvarstår. Vad beror detta problem på och vad kan jag göra för att åtgärda det?
February 10, 2003
Jag har samma Kort från Asus 7900GTX har också den Drivrutin installerad som Du och har inte upptäckt non Konstigheter med det.
Har spelat DOM III båda Delar,FarCry,Quake 4,need for Speed alla Deler och mycket mera
Inga Problem als.
Har utbytt Kylningen mot Zalmann 900 eller 9000 vad den nu heter-som jag egendligen inte behövte är ungefär det samma,utom att Kylningen är inte so klumpigt.........Klaus
November 22, 2006
Xenomorphed wrote: vad är det för spel? Det råkar inte vara Splinter Cell Double Agent?
Japps det och "The History Channel - Civil War" är dom spelen jag märkt det på.
klaus wrote: Jag har samma Kort från Asus 7900GTX har också den Drivrutin installerad som Du och har inte upptäckt non Konstigheter med det.
Har spelat DOM III båda Delar,FarCry,Quake 4,need for Speed alla Deler och mycket mera
Inga Problem als.
Har utbytt Kylningen mot Zalmann 900 eller 9000 vad den nu heter-som jag egendligen inte behövte är ungefär det samma,utom att Kylningen är inte so klumpigt.........Klaus
Jag ser håller inga problem när jag spelar NFS Carbon eller MW, men i dom spelen jag nämde här ovan.
November 22, 2006
Har testat med ett annat grafik kort, ett ASUS 6800GT men problemet kvar står i dessa 2 spel? Vad skjutton kan problemet vara? En kompis till mig ska testa att installera "Ciwil War" och se hur spelet ter sig hos honom, men om någon har några idéer vad det kan bero på så skriv gärna.
November 22, 2006
Dinos wrote: Jag menar till grafikkortet. Bara för att det är nya drivrutiner så betyder det inte att det skall funka som det skall till 100% 🙂
Har testat att installera drivrutinerna från nVidia som kom ut före den jag kör med nu (91.47-Forceware.WinXP-2k.International-WHQL) men har samma problem med dom 🙁
1 Guest(s)