November 7, 2005
Sitter och spelar fear och datorn hänger sig. någon som vet om detta kort är känt för att bli varmt ? eller om det bara inte klarar fear?
eller måste jag fixa en kylning till grafikkortet isf vilket?
sitter på en idle på 63 och när jag spelar runt 70/75 satt precis och funderade på om bios kan ha en inställning för att stänga av sig själv.
December 2, 2007
Niklas.Andersson wrote: Sitter och spelar fear och datorn hänger sig. någon som vet om detta kort är känt för att bli varmt ? eller om det bara inte klarar fear?
eller måste jag fixa en kylning till grafikkortet isf vilket?
sitter på en idle på 63 och när jag spelar runt 70/75 satt precis och funderade på om bios kan ha en inställning för att stänga av sig själv.
jag har en sån inställning till min processor i BIOS men ja venne om de finns till grafikkort med 😛
July 3, 2002
Har ett asus 8500GT silent passivt kylt på 256MB och det funkar perfekt även när jag spelat mer än 2-3timmar har inte spelat längre men märker inget problem har 1st 120mm fläkt i fram och 1st 80mm fläkt i bak på datorn.
75grader i load allså när du spelar är ingenting 100grader är skadligt för grafikkortet så det är absolut inte farligt med 75grader. mitt ligger kring 65-72.
mitt tidigare geforce 8500GT som skickades med datorn hade fläkt och det låg på 80-85 grader under spelande.
1 Guest(s)