January 9, 2001
ännu ett fel till listan hos asus A7V mobo...
denna gången så slutade maskinen svara efter att jag flashat om kortet och gjort en clear cmos.
Om jag däremot resettar maskinen efter att jag har startat den så kommer den igång och funkar hur fint som hellst!
Någon annan som har haft detta problem och har en vettig lösning?
January 9, 2001
January 9, 2001
jag tror jag har löst det!
Efter att ha bytt kylflänsen på grafikkortet så tänder datorn på första försöket, men den strulade fortfarande i 3D grafik. (q3 hängde efter 4 minuter)
Jag har testat ALLT! t.o.m att plocka ut allt som inte är absolut vesäntligt som typ ljudkort, nätverkskort... etc... inget funkade...
testade att flasha om bioset igen med 1008 versionen, funkade inte...
[NH] Pär tyckte att jag skulle testa 1005b bioset istället, detta är inte så lätt eftersom den "äldsta" versionen asus har för nerladdning är 1007, så jag testade den...
nu funkar det bättre! jag loopade demo001 i drygt 30 minuter innan q3 dukade under. Men det gör juh inte så mycke så länge inte hela maskinen hostar till och tvärnitar.
så jag vill bara varna alla a7v användare för bios version 1008! har ni problem med maskinen så testa 1007 istället! lr kanske t.o.m den version [NH] Pär rekommenderar 1005b...
2 Guest(s)